پیشنها‌دهای جنسی به دانش‌آموزان در «محله بدنام قانونی»

بن مالینسون مدیر مدرسه ای در این منطقه، از شورای شهر خواست این منطقه آزمایشی را برچیند

وقتی سراغ دانش آموزان میروند،‌ خطر جدی است ـ Andy Buchanan / AFP

نوجوانان مدرسه‌ای در نزدیکی نخستین منطقه روسپیگری قانونی در انگلستان می‌گویند بارها به آن‌ها پیشنهاد جنسی داده‌اند. 

دانش‌آموزان آموزشگاه روت گورس در شهر لیدز به آموزگاران خود گفته‌اند وقتی از منطقه موسوم به رهیافت سامان‌مند در محله هولبک این شهر می‌گذرند احساس خطر می‌کنند چرا که کارگران جنسی آن جا بدون هراس از دستگیری، مجاز به فعالیت هستند. 

آن‌ها می‌گویند در راه مدرسه روی زمین کاندوم و سرنگ‌های مصرف شده می‌بینند و با افرادی مواجه می‌شوند که مواد تزریق می‌کنند و در پی یافتن روسپیان هستند. 

اکنون بن مالینسون مدیر این مدرسه از شورای شهر درخواست کرده است تا این منطقه آزمایشی را برچیند. این منطقه نخستین بار از سال ۲۰۱۴ به راه افتاد. 

او در مصاحبه با ایندیپندنت گفت هم نگران آسیب دیدن بچه‌ها است هم نگران است که مبادا مشاهده روزمره فعالیت‌ روسپیان بر دیدگاه‌شان در مورد روابط سالم بزرگ‌سالان اثر منفی بگذارد. 

«مدرسه‌ای عالی داریم اما بیش از صد دانش‌آموز ما در سنی که واقعاً سن شکل‌گیری دانسته‌های آن‌ها است هر روز باید از این ناحیه بگذرند و مکرراً چیزهایی را ببینند که نباید ببینند مثل تزریق مواد و سرنگ و کاندوم مصرف شده. 

نگرانیم که مبادا مشاهده هر روزه چنین چیزهایی، روابط ناسالم یا خطرناک را برای آن‌ها عادی کند. 

وقتی به سراغ دانش‌آموزان می‌روند و به آن‌ها پیشنهاد می‌دهند صحبت از خطری جدی است و مقامات باید حرف‌های دانش‌آموزان ما را جدی بگیرند و کاری بکنند. 

به نظر من واضح است که بلافاصله باید به چنین رویکردی در این منطقه پایان داد.» 

این مدرسه که وابسته به آموزشگاه گورس تراست و دارای ۱۲۰۰ دانش‌آموز است، روایت‌های دست اول دانش‌آموزان را از تجربیات عبور روزانه‌شان از منطقه، در قالب گزارشی برای اعضای شورای شهر ارسال کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 

از قول یکی از دانش‌آموزان در این گزارش آمده است: «با آن که ۱۳ سال دارم و لباس مدرسه تنم است، رسیده نرسیده به آن خیابان مردی سراغم می‌آید از من می‌پرسد آیا روسپی هستم. 

کارگران جنسی هم بارها هنگام برگشتن از مدرسه از من پرسیده‌اند آیا همکار آن‌ها هستم.» 

او افزود خواهر شش ساله‌اش نیز «افرادی را در حال تزریق دارو به آلت‌تناسلی‌شان» دیده است. 

دختر دانش‌آموز دیگری هم می‌گوید مردی او را تعقیب کرده است. او می‌گوید: «واقعاً ترسیدم چون تنها بودم و هوا هم تاریک بود. مدام می‌گفت دوستت دارم. قدم‌هایم را تند کردم او هم قدم‌هایش را تندتر کرد.» 

این مدرسه هنگامی به گردآوری این پرونده دست زد که گزارش مستقلی در مورد منطقه رهیافت سامان‌مند در ماه ژوییه منتشر شد و در آن نظرات دانش‌آموزان یا کارکنان مدرسه را نپرسیدند و مشخصاً گفتند به دلیل آن که این آموزشگاه تقریباً در بیرون منطقه فعالیت کارگران جنسی قرار دارد به سراغ‌شان نیامده‌اند. 

اکنون اعضای محافظه‌کار شورای شهر که در آن حزب کارگر اکثریت دارد، می‌خواهند به شکایت مدرسه رسیدگی کنند و قرار است روز چهارشنبه در جلسه کاملی درباره این موضوع بحث کنند. 

به گفته این گروه محافظه‌کار: «مایه نگرانی است که ظاهراً هیچ اقدامی برای رسیدگی به نگرانی‌های مدارس این منطقه در مورد مخاطرات فرا روی دانش‌آموزان انجام نگرفته است.» 

این نخستین باری نیست که این طرح آزمایشی جنجال‌آفرین شده است و اهالی از دیرباز بابت رفتار ضداجتماعی، تداوم خرده‌جرائم، آشغال ریختن و مصرف مواد مخدر در این منطقه شکایت داشته‌اند. 

شورای شهر نیز در واکنش به این نگرانی‌های جدید خاطرنشان کرده است که کار جنسی ده‌ها سال در هولبوک وجود داشته است و هدف از ایجاد منطقه رهیافت سامان‌مند نیز سامان دادن به آن و ایمن‌تر کردن آن است. 

شورا می‌گوید تمام موضوعات مربوط به حفظ ایمنی را جدی گرفته است. 

دبرا کوپار عضو اجرایی شورای و متصدی برنامه لیدز ایمن‌تر می‌گوید: «از همه کسانی که شاهد هر خلاف یا رفتار نامقبول بوده‌اند، خواهش می‌کنم فوری به پلیس یا گروه مشارکتی لیدز بهتر خبر بدهند تا بتوانیم تحقیقات جامع و کاملی انجام بدهیم. 

همیشه با افراد مرتکب رفتارهای نامقبول برخورد محکم و مناسب خواهیم کرد. به تمام وقایعی که گزارش کنند رسیدگی خواهیم کرد.»

© The Independent

بیشتر از جهان