دونالد ترامپ: در انتخابات پیروز شدم

رئیس‌جمهور آمریکا در توییتر نوشت که «رسانه‌های جعلی» قانون اساسی را در انتخابات ۲۰۲۰ نقض کردند

دونالد ترامپ در توییتر خود را برنده انتخابات خواند - MANDEL NGAN / AFP

دونالد ترامپ در توییت‌های تازه‌ای توضیح داد که «به چه شیوه بدی» قانون اساسی آمریکا در انتخابات اخیر نقض شده و ادعا کرد که برنده انتخابات شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی پیش در رشته توییتی این پرسش را مطرح کرد که «چرا رسانه‌های خبری جعلی به طور مداوم تصور می‌کنند که جو بایدن به ریاست جمهوری می‌رسد» و ادامه داد: «حتی به ما اجازه نمی‌دهند که نشان دهیم، و ما همین حالا در حال آماده شدن برای این کار هستیم که [نشان دهیم] به چه شیوه بدی قانون اساسی بزرگ ما در انتخابات ۲۰۲۰ نقض شد.»

دونالد ترامپ در ادامه این توییت نوشت: «شاید هیچ‌وقت اینطور نبوده! از تعداد بالای بازرسان انتخاباتی که از اتاق‌های شمارش آرای ایالت‌های ما بیرون انداخته شدند، تا میلیون‌ها برگه رای که توسط دموکرات‌ها تغییر داده شد، تنها به نفع دموکرات‌ها، تا رای‌دهی پس از پایان یافتن انتخابات، تا استفاده از چپ رادیکال که مالک سامانه‌های رای‌گیری دومینیون است، و از سوی تگزاس یا بسیاری دیگر رد شد چون [سامانه‌ای] خوب و امن نبود...»

رئیس‌جمهور آمریکا سپس تاکید کرد: «کسانی که مسئولیت حفاظت از قانون اساسی ما را به عهده دارند نمی‌توانند اجازه دهند که نتایج «جعلی» انتخابات پستی ۲۰۲۰ باقی بماند. دنیا در حال تماشاست!»

دونالد ترامپ در توییت دیگری که چهار ساعت بعد منتشر کرد نوشت: «من برنده انتخابات شدم.»

توییتر بر روی هر دو توییت ترامپ برچسب زده‌ است. روی توییت اول این برچسب زده شد که «این ادعا درباره انتخابات مورد مناقشه است» و روی توییت دوم درباره نتیجه انتخابات این برچسب خورد که «منابع رسمی نتیجه این انتخابات را متفاوت اعلام کرده‌اند.»

بر اساس اعلام رسانه‌های آمریکا، از جمله آسوشیتدپرس، جو بایدن ۲۹۰ رای و دونالد ترامپ ۲۳۲ رای الکترال را به دست آورده‌اند. به این ترتیب بایدن با عبور از ۲۷۰ رای الکترال که حد نصاب پیروزی در انتخابات است، از سوی این رسانه‌ها رئیس‌جمهور منتخب اعلام شده است.