ترامپ: هیچ چیز را قبول نمی‌کنم!

هواداران و مخالفان ترامپ شنبه شب در واشنگتن تظاهرات کردند

شماری از هواداران ترامپ در تظاهرات روز شنبه واشنگتن - OLIVIER DOULIERY / AFP

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا یک روز پس از تظاهرات حامیانش در واشنگتن، ادعای تقلب در انتخابات اخیر را از سر گرفت. او یکشنبه صبح در توییتی نوشت: «[بایدن] برنده شد چون در انتخابات تقلب شد. به هیچ ناظری اجازه نظارت داده نشد، رای‌ها را یک شرکت خصوصی چپ افراطی شمارش کرد...» توییتر در پایین پیام آقای ترامپ هشداری منتشر کرد که می گو‌ید: «این ادعا در باره تقلب در انتخابات مورد مناقشه است.»

آقای ترامپ در توییت دیگری نوشت: «[بایدن] فقط از نظر رسانه‌های دروغ‌پرداز برنده شد. من هیچ چیز را قبول نمی‌کنم! راه درازی در پیش است. انتخابات تقلب‌آمیز بود!»

به گزارش رادیوی ملی آمریکا (ان‌پی‌آر)، روز شنبه هزاران نفر از هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در واشنگتن تظاهرات کردند و ادعای ثابت نشده تقلب در انتخابات اخیر ریاست جمهوری را تکرار کردند.

یک هفته پس از آن که پیروزی جو بایدن باعث شادمانی‌های خودجوش در واشنگتن شد، جمعیتی متشکل از گروه‌های دست راستی و نظریه‌پردازان توطئه در نزدیک کاخ سفید گرد آمدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا به گزارش‌ها اعضای گروه ملی‌گرای سفیدپوست «پسران مغرور» نیز در خیابان‌‌‌های واشنگتن دیده شدند. تظاهرات‌کنندگان می‌گفتند که آقای ترامپ برنده انتخابات ریاست جمهوری بوده و قربانی تقلب در شمارش آرا شده‌است.

در طول روز تظاهرات با آرامش برگزار شد، اما شب‌هنگام مخالفان ترامپ با هوادارن او درگیر شدند و کار به خشونت کشید. بنا به گزارش‌ روزنامه واشنگتن پست، مخالفان ترامپ میزهای دست‌فروش‌های حامی ترامپ را واژگون کردند، کلاه‌ها و پرچم‌های دارای نشان ترامپ را دزدیدند و به آتش کشیدند.

حوالی ساعت هشت شب، زمانی که هواداران باتوم به دست ترامپ با مخالفان او درگیر شدند، پلیس مداخله کرد. به گفته آتش‌نشانی، یک مرد جوان چاقو خورد و با حال وخیم به بیمارستان برده شد.