رپرهای آمریکایی تصمیم گرفته‌اند سوئد را تحریم کنند

ایسپ راکی پس از بازداشت به ظن تعرض گفت «هیچ کاری دیگر با سوئد ندارم. هیچ وقت»

 Noam Galai / AFP

پس از بازداشت اخیر ایسپ راکی در سوئد که به ظن تعرض انجام شد، تایلر آفریدگار (Tyler the creator)، اسکول بوی کیو و لیل یاتی تصمیم گرفتند این کشور را تحریم کنند.

ایسپ راکی رپر آمریکایی که نام واقعی‌اش رکیم میرز است پس از یک درگیری خیابانی در استکهلم بازداشت شده‌است. در این درگیری یک مرد مرتبا مشت می‌خورد و بنا به گفته‌ها با یک بطری شکسته زخمی می‌شود.

میرز مجبور شد به خاطر بازداشت‌اش اجرای آغازی‌اش در فستیوال وایرلس لندن و برنامه‌هایش در نروژ و لهستان را کنسل کند.

سه رپر آمریکایی در اعلام همبستگی با دوست و همکار حرفه‌ایشان در حساب‌های توییتری‌شان اعلام کرده‌اند، قصد دارند تا مدت نامشخصی به سوئد سفر نکنند.

تایلر آفریدگار که در سال‌های اخیر با میرز همکاری هنری داشته و تور اجرا کرده نوشت: «هیچ کاری دیگر با سوئد ندارم. هیچ وقت»

کمی بعد اسکول بوی کیو نیز نوشت: «منم دیگه نمی‌رم...»

و لیل یاتی نیز افزود: «من هم دیگر هیچوقت نخواهم رفت...»

میرز و دو نفر از نزدیکانش در حال حاضر در استکهلم در بازداشت هستند. آنها قرار است تا تشکیل دادگاه دو هفته در بازداشت بمانند.

جان اهمان، مدیر برنامه‌های آقای مایرز در پستی اینستاگرامی در روز سه‌شنبه از هواداران این هنرمند خواست تا درخواست‌ آزادی وی را در سایت چنج‌دات‌ارگ (Change.org) امضا کرده و نسبت به شرایط غیرانسانی نگهداری او در زندان اعتراض کنند.

شان‌ مندز، خواننده پاپ هم با به اشتراک گذاشتن این درخواست‌ نوشت: «از حقوق بشر حمایت کنید»

جیدا پینکت اسمیت، بازیگر فیلم‌های طنز، نیز از عموم مردم خواست «به حمایت [از ایسپ راکی] برخیزند.»

هنریک اولسن لیلیا، وکیل میرز تاکید دارد که میرز قصد فرار ندارد و اگر لازم باشد در دادگاه حاضر می‌شود. به گفته او «به آنها حمله شده بود و او از خودش دفاع کرد.»

در صورت محکومیت میرز ممکن است تا شش سال در زندان باقی بماند.

© The Independent

بیشتر از زندگی