تنش میان دو جناح حزب دموکرات به رغم پیروزی بایدن

چهار زن پیشروی حزب دموکرات در انتخابات کنگره کرسی‌های خود را حفظ کردند

الکساندریا اوکازیو-کورتز، نماینده پیشرو و چپگرای نیویورک در سنای آمریکا -Robyn Beck / AFP

دموکرات‌ها ممکن است کنترل مجلس نمایندگان را حفظ کرده باشند، و در انتخابات ریاست جمهوری نیز پیروز شوند، اما به نظر می‌رسد که این حزب با «جوخه» ترقی‌خواه رابطه پرتنشی خواهد داشت.

رشیده طالب، نماینده منتخب کنگره از میشیگان، گفت: «ما موفق نخواهیم شد، اگر قرار باشد شهرستان‌هایی مثل حوزه انتخابیه من را به سکوت وادار کنیم. اگر من نتوانم از طرف بسیاری از همسایگانم که بسیاری از آنها سیاه‌پوست هستند، حرف بزنم، یعنی مرا خفه کرده‌اند. کسی نمی‌تواند مرا ساکت کند.»

خانم طالب و سه زن  دیگر عضو کنگره از حزب دموکرات در کنار الکساندریا اوکازیو-کورتز، آیانا پرسلی و ایلهان عمر که در مجموع به عنوان «جوخه» شناخته می‌شوند، در انتخابات مجدد خود پیروز شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نماینده کنگره گفت که آنها «علاقه‌ای به اتحاد ندارند؛ اگر اتحاد به معنی این باشد که مردم از آزادی و حقوق خود بگذرند.»

«و اگر ما واقعاً می‌خواهیم کشور خود را متحد کنیم‌، باید واقعاً به تک تک صداها احترام بگذاریم. وقتی صحبت از حامیان ترامپ است، ما [دموکرات‌ها] با میل و رغبت از اتحاد سخن می‌گوییم، اما وقتی به همسایگان سیاه و قهوه‌ای من و همسایگان همجنسگرای من و و افراد به حاشیه‌رانده‌شده می‌رسد، خبری از آن رغبت و اشتیاق نیست.»

گرچه دموکرات‌ها اکثریت خود را در مجلس نمایندگان حفظ کرده‌اند، اما شماری از کرسی‌های خود را در این انتخابات از دست داده‌اند.

اینک یک بحث جدی بین میانه‌روها و ترقی‌خواهان حزب در جریان است. ترقی‌خواهان، خواستار یک سیاست تهاجمی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و قطع بودجه پلیس هستند. میانه‌روها معتقدند که این روش می‌تواند باعث ریزش آرا شود.

اما ترقی‌خواهان در برابر انتقادات خم نمی‌شوند. آنها خواهان این هستند که جو بایدن جبهه مبارزه با تغییرات آب و هوایی را بدون احتیاط‌کاری سیاسی رهبری کند.

خانم طالب گفت که اگر رای‌دهندگان «با گذر از خانه‌های آلوده و مدارس تعطیل و از آلودگی هوا می‌آیند و به بایدن-هریس رای می‌دهند، وقتی احساس می‌کنند که برگ رای تنها چیزی است که برای‌شان باقی مانده است، صدای آنها را باید شنید.» وی ادامه داد که برایش باورکردنی نیست «که مردم از آن‌ها می‌خواهند که ساکت شوند.»

او تنها نیست. دیگر عضو گروه وی و رهبر محبوب دموکرات‌ها، الکساندریا اوکاسیو-کورتز، اخیراً در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز در مورد ادامه حرفه سیاسی به دلیل نبودِ حمایت از درون حزب، ابراز تردید کرد.

© The Independent