ترکی المالکی: در ۲۴ ساعت، پنج پهپاد مسلح حوثی‌ها را منهدم کردیم

مهار آتش‌سوزی ناشی از انهدام دو قایق مسلح حوثی‌ها در جنوب غرب عربستان

«این پهپاد‌ها به طور سیستماتیک و عمدی از سوی حوثی‌های تحت حمایت جمهوری اسلامی برای هدف گرفتن غیرنظامیان و تاسیسات غیرنظامی به پرواز درآمدند»-Fayez Nureldine / AFP

گزارش خبرگزاری دولتی عربستان سعودی حاکی از آن است که آتش‌سوزی در نزدیکی پایانه نفتی شناور جیزان، تحت کنترل درآمده است. همزمان سخنگوی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان از انهدام پنج پهپاد مسلح حوثی‌ها در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

یک مقام وزارت انرژی عربستان گفته است که این آتش‌سوزی پس از انهدام دو قایق حامل مواد منفجره در نزدیکی این میدان نفتی اتفاق افتاده است. این آتش‌سوزی تلفاتی نداشته است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این قایق‌های کنترل از راه دور متعلق به حوثی‌های یمن هستند. یک گروه شیعه شبه‌نظامی که گفته می‌شود تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران قرار داد. مقامات تهران تا کنون این گزارش‌ها را تایید نکرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حال مقامات آمریکایی بارها اعلام کرده‌اند که شناورهای حامل سلاح‌های ایرانی برای حوثی‌های یمن را در آب‌های منطقه توقیف کرده‌اند.

همزمان نشریه «سعودی گزت» به نقل از سخنگوی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی گزارش داده است که این نیروها در ۲۴ ساعت گذشته پنج پهپاد مسلح حوثی‌های یمن را شناسایی و منهدم کرده است.

ترکی المالکی گفت: «این پهپاد‌ها به طور سیستماتیک و عمدی از سوی حوثی‌های تحت حمایت جمهوری اسلامی برای هدف گرفتن غیرنظامیان و تاسیسات غیرنظامی در عربستان به پرواز درآمدند.»

مالکی تاکید کرد که نیروهای ائتلاف همه اقدامات احتیاطی لازم برای حفاظت از غیرنظامیان و تاسیسات غیرنظامی را انجام می‌دهد.

این در حالی است که ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی در سخنرانی روز گذشته خود بار دیگر در مورد «پروژه منطقه‌»‌ای جمهوری اسلامی و لزوم موضع‌گیری قاطع جامعه بین‌المللی در برابر ایران هشدار داد.

بیشتر از جهان