ورزشکاران المپیکی نیازی به قرنطینه در توکیو نخواهند داشت

تماشاگران خارجی هم ممکن است مشمول همین استثنا شوند

ژاپن اخیرا  یک دیدار چهارجانبه ژیمناستیک با حضور ورزشکارانی از ایالات متحده، روسیه، چین و ژاپن در هفته گذشته برگزار کرد- REUTERS/Kim Kyung-Hoon

ورزشکاران شرکت‌کننده در المپیک توکیوی سال آینده، در ورود به پایتخت ژاپن نیازی به قرنطینه نخواهند داشت. 

بازی‌های المپیک به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به تعویق افتاد و حالا برگزارکنندگانش تایید کرده‌اند که ورزشکاران مشمول مقررات قرنطینه چهارده روزه‌ای که در حال حاضر برای مسافران ورودی به ژاپن برقرار است، نخواهند شد. 

مسئولان المپیک روز پنجشنبه گفتند که جزئیات کار باید نهایی شود ولی احتمالا به جای قرنطینه، باید تا ۷۲ ساعت بعد از ورود به ژاپن، ورزشکاران آزمایش کرونا بدهند. 

تماشاگران خارجی هم ممکن است مشمول همین استثنا شوند، زیرا برای کسانی که به تماشای مسابقات می‌آیند، قرنطینه چهارده روزه «غیرممکن» توصیف شده ‌است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

توشیرو موتو، رئیس اجرایی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در یک نشست خبری گفت: «ورزشکاران، مربیان و مسؤولان بازی‌ها که واجد شرایط حضور در بازی‌های توکیو باشند، مجاز خواهند بود وارد کشور شوند، به شرط آن که پیش از رسیدن به ژاپن اقداماتی اساسی انجام داده باشند.» 

موتو پس از دیداری درباره تدابیر پیش‌گیری از سرایت در طول بازی‌ها با حضور مسؤولان کلان‌شهر توکیو، دولت ژاپن و سازمان‌دهندگان المپیک توکیو صحبت می‌کرد. 

او گفت که تصمیم درباره تماشاگران، سال آینده و بسته به تحولات همه‌گیری کرونا گرفته خواهد شد. 

ژاپن اخیرا چند رخداد ورزشی آزمایش برگزار کرده است، از جمله یک دیدار چهارجانبه ژیمناستیک در هفته گذشته، که تماشاگران در آن حضور داشتند، ولی فقط از ساکنان ژاپن. 

توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک قرار است هفته آینده در دیداری سه روزه از ژاپن، جزئیات تدابیر پیش‌گیری از ویروس کرونا را بررسی کند.

© The Independent

بیشتر از ورزش