کرونا رئیس‌جمهور اوکراین را روانه بیمارستان کرد

اوکراین روز چهارشنبه برقراری قرنطینه سراسری تا ۳۰ نوامبر را تصویب کرد

زلنسکی روز دوشنبه اعلام کرد که آزمایش کرونای وی مثبت شده است- STEPHANIE LECOCQ / POOL / AFP

ولودیمیر زلنسکی رییس‌جمهور اوکراین پس از مثبت شدن آزمایش کرونایش، اوایل این هفته در بیمارستان بستری شد. چندین تن از مقامهای دولت وی نیز به کرونا مبتلا شده‌اند.

یکی از سخنگویان ریاست‌جمهوری گفت: «رییس‌جمهوردر ابتدا به خانه رفت اما بعد تصمیم گرفت در بیمارستان بستری شود که کسی را مبتلا نکند و کاملاً از دیگران جدا باشد. وضعیت بیماران در بیمارستان بهتر است. همه چیز رو به راه است.»

بیماری همه‌گیر کرونا در این هفته به سطوح بالای دولت اوکراین لطمه زیادی زد و آزمایش کرونای وزیر اقتصاد، وزیر دفاع و معاون ارشد رییس جمهور مثبت شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دولت آقای زلنسکی روز چهارشنبه برای مهار انتشار سریع کرونا برقراری قرنطینه سراسری در آخر هفته‌ها را تصویب کرد که دست‌ کم تا ۳۰ نوامبر برقرار خواهد بود.

آقای زلنسکی روز دوشنبه اعلام کرد که آزمایش کرونای وی مثبت شده است. او گفت: «هیچ کس آن قدر خوش اقبال نیست که از خطر کووید-۱۹ مصون باشد. با آن که تمام محدودیت‌های قرنطینه‌ای را رعایت کردم، نتیجه آزمایش کرونای من مثبت شد.»

آقای زلنسکی که هنرپیشه و کمدین معروفی است و از سال ۲۰۱۹ رییس جمهور شده است در توییتر نوشت: «حالم بد نیست و مقدار زیادی ویتامین می‌خورم. در قرنطینه هستم ولی همچنان کار می‌کنم. مثل اکثر مردم بر کووید-۱۹ غلبه خواهم کرد و حالم خوب خواهد شد.»

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت تاکنون در اوکراین ابتلای بیش از ۴۸۹ هزار نفر به کرونا به ثبت رسیده و کرونا جان ۸۹۴۷ نفر را گرفته است.

اوکراین مثل سایر کشورهای اروپایی از اوایل اکتبر شاهد افزایش شمار موارد جدید ابتلا به کووید-۱۹ بود که زیرساخت درمانی این کشور را دچار مشکل کرد. طی چند هفته گذشته شمار موارد جدید ابتلا به کووید-۱۹ پیوسته و به طور متوسط بیش از پنج هزار نفر بوده است.

© The Independent

بیشتر از جهان