دیدار مجازی دارید؟ به سر و وضع خودتان برسید

دوربین‌ وب بهتر نشده‌ است اما این رایانه‌ها کیفیت تصاویر دریافتی را بهتر پردازش می‌کنند

تقویت سخت‌افزاری پردازنده سبب شده تا ویدیوی کاربران بهبود یابد ـ Pexels

اپل می‌گوید مک‌بوک‌های جدیدش می‌توانند کیفیت تصویر کاربر را در تماس‌های تصویری بهتر کنند.

در این رایانه‌های جدید اپل به جای پردازنده‌های قبلی اینتل، تراشه جدیدی به نام ام۱ به کار رفته است که خود اپل طراحی کرده است.

به گفته اپل این تراشه مجموعه‌ای از مشکلات را بهبود داده است که افزایش سرعت و طول عمر باتری از جمله آن‌ها است.

اما این تراشه دارای تازه‌ترین پردازنده سیگنال تصویر شرکت اپل هم هست که ویدیوی دریافتی از دوربین وب را درون رایانه از بابت کیفیت پردازش می‌کند.

خود دوربین وب تغییری نکرده است و در مک‌بوک‌ایر جدید نیز همچنان دوربین ۷۲۰ پی تعبیه شده است. این دوربین با توجه به آن که شمار کاربران بیشتری در تماس‌های تصویری به آن اتکا دارند، مورد انتقاد شماری از کاربران است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دوربین ۷۲۰پی فیس‌تایم اچ‌دی بیش از ۱.۲ مگاپیکسل تصویربرداری قابلیت ندارد در حالی که دوربین جلوی آیفون ۱۲ جدید ۱۲ مگاپیکسلی است یعنی دقیقاً ده برابر آن قابلیت دارد.

ولی اپل می‌گوید با آن که سخت‌افزار دوربین تغییری نکرده است، تقویت سخت‌افزاری پردازنده سبب شده تا ویدیوی سایر کاربران را بهبود ‌دهد.

در بیانیه اپل آمده است با تقویت پردازنده سیگنال تصویر «افزایش کیفیت ویدیو، کاهش بیشتر نویز، افزایش گستره پویایی و تقویت تراز سفیدی خودکار» میسر شده است. تشخیص چهره براساس قابلیت یادگیری ماشین نیز از جمله قابلیت‌های این تراشه است که به رایانه امکان می‌دهد به چهره انسان در قیاس با پس‌زمینه یا سایر اشیا جلوه بهتری بدهد.

در بیانیه اپل مشخصاً آمده است که با توجه به افزایش چشم‌گیر استفاده از دوربین‌ها در ارتباط با دوستان و همکاران، این تغییر سبب خواهد شد «کاربران بهترین جلوه را در تماس‌های تصویری داشته باشند».

© The Independent

بیشتر از زندگی