انتقال قهرمان پرورش اندام مشهدی به بازداشتگاه اطلاعات نیروی انتظامی

گروه‌های مذهبی تندرو با تجمع در حرم امام هشتم شیعیان، علیه او شعار دادند

رضا تبریزی، قهرمان بدنسازی ایران به دلیل توهین به مقدسات در بازداشت اطلاعات نیروی انتظامی قرار دارد - عکس از شبکه اجتماعی

بر اساس اخبار منتشر شده توسط برخی از منابع ورزشی در شهر مشهد، رضا تبریزی، قهرمان بدنسازی که به اتهام «توهین به مقدسات» دستگیر شده، به بازداشتگاه اطلاعات نیروی انتظامی منتقل شد.

چندی پیش، رضا تبریزی در یک پست در اینستاگرامی، شدیداً به تعطیلی باشگاه‌های ورزشی در دوران کرونا انتقاد کرده بود و پرسیده بود که چرا باید اماکن مذهبی و حرم‌های امامان شیعه باز باشد اما باشگاه‌های ورزشی تعطیل باشند.

در همین رابطه روزنامه دیلی میل نوشت که یک طلبه بسیجی به نام مرتضی مصطفی زاده، عضو انصار حزب الله مشهد، این مطلب را در صفحه اینستاگرام خود بازنشر کرد و خواستار برخورد قاطع با این ورزشکار شد.

در پی این ماجرا گروه‌های انصار حزب‌الله در برابر باشگاه آقای تبریزی گرد آمدند و درحالی‌که علیه او شعار می‌دادند، تابلوی باشگاه را پایین کشیدند. پلیس نیز با حضور در محل او را دستگیر و باشگاه ورزشی وی را نیز تعطیل کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ادامه نیز این موضوع با واکنش شدید اقشار تندروی مذهبی و گروه‌های حزب‌اللهی مواجه شد. آنها با تجمع در حرم امام هشتم شیعیان شعارهایی با این مضمون سر دادند: «فحاش بر ائمه اعدام باید گردد»، «توهین گر فاطمه اعدام باید گردد» و یا «مرگ بر نوچه دست مکرون.»

پس از دستگیری، پست ایستاگرامی او حذف شد. همچنین برادر وی، علی تبریزی که از شهرت بین‌المللی نیز برخوردار است و مدتی را برای قطر مسابقه داده، در اینستاگرام خود پست عذرخواهی منتشر کرد.

همچنین، محسن تبریزی با حضور در شبکه استانی خراسان رضوی، از خانواده شهدا و هیئت‌های مذهبی عذرخواهی کرد.

رضا تبریزی در سال ۲۰۱۱، در مسابقات پارا المپیک نیوزلند، مدال نقره کسب کرد.

برادران تبریزی در تهران و مشهد باشگاه ورزشی دارند و افتخارات ورزشی متعددی را کسب کرده‌اند.

بیشتر از ورزش