پوتین: پیام تبریک فقط در پایان «روند قضایی»

«رئیس جمهوری روسیه به هر تصمیمی که ملت آمریکا بگیرند احترام می‌گذارد»

ولادیمیر پوتین، نخست‌وزیر روسیه - Mikhail METZEL / SPUTNIK / AFP

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز شنبه گفت که برای ارسال پیام تبریک به جو بایدن برای کسب مقام رییس‌جمهور منتخب ایالات متحده تا پایان «روند قانونی» صبر می‌کند.  

دمیتری پسکوف، سخنگوی او روز دوشنبه، بدون پرداختن به جزئیات بیشتر درباره این که این موضع دقیقا به چه معنی است، گفت که روسیه تنها یک رییس‌جمهور جدید را به شرط تایید شدن از سوی «نتایج رسمی» به رسمیت می‌شناسد.  

او به روزنامه‌نگاران گفت: «به نظر ما کار صحیح این است که منتظر بمانیم. آقای پوتین در موارد متعدد گفته است که ملت آمریکا هر انتخابی داشته باشند، به آن احترام می‌گذارد.» 

جو بایدن، معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا در رقابت برای راه یافتن به کاخ سفید، روز شنبه و پس از کسب ۲۰ رای الکترال حیاتی ایالت پنسیلوانیا، دونالد ترامپ، رییس‌جمهور مستقر ایالات متحده را شکست داد.  

مناسبات آمریکا و روسیه از زمان جنگ سرد به این سو، اکنون در بدترین حال خود است اما موضع کرملین تاکیدی است بر این که بعید است این روابط با دشمنی موجود، به جای بهتری برسد.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

معروف است که روابط شخصی ولادیمیر پوتین و جو بایدن با مشکل همراه است.

در مصاحبه با نیویورکر، جو بایدن، معاون وقت ریاست جمهوری ادعا کرد که به پوتین گفته که «روح ندارد».  

در نبود پاسخ رسمی در آخر هفته اخیر، وظیفه تعیین تکلیف موضع‌گیری احتمالی، بر دوش اخبار پروپاگانداری روز یکشنبه واگذار شد.  

در آن چه که به نظر می‌رسید یک توهین عمدی باشد، وستی ندلی، اخبار روز جمعه را با خبر فوت یک کمدین معروف دوران شوروی سابق آغاز کرد.  این اخبار هنگام پرداختن به گزارش درباره انتخابات آمریکا، گفت که هم آقای بایدن و هم آقای ترامپ، به عنوان رقبای انتخاباتی، یکدیگر را به تقلب متهم می‌کنند.

گزارش بیشتر از خبرگزاری‌ها

© The Independent