۱۰ سال حبس برای آزاردهندگان حیوانات در یونان

خشم مردم از سگ‌آزاری‌های اخیر عامل تصویب قانون جدید بود

طبق این قانون جدید، حیوان آزارها با برخورد شدیدی مواجه می‌شوند Ezequiel BECERRA / AFP

در یونان قانونی به تصویب رسیده است که طبق آن حیوان‌آزاری‌های شدید جرم شناخته شده، و مجازات آن ۱۰ سال حبس است.
مجلس یونان به اتفاق آرا به قانونی رای داد که طبق آن حداقل مجازات برای افراد متخلف یک سال حبس و ۵ تا ۱۵ هزار یورو جریمه است. بر اساس این قانون، مسموم کردن، حلق‌آویز کردن، آتش‌زدن و قطع کردن اندام از جمله حیوان‌آزاری‌های شدید به شمار می‌رود.
طبق گزارش رسانه‌های محلی، «ماکیس ووریدیس»، وزیر کشاورزی یونان، گفت: «تصویب این قانون «هشداری شدید» به جامعه در پی دو اتفاقی بود که اخیرا رخ داد و خشم عمومی را برانگیخت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


در ماه اکتبر یک موسسه خیریه‌ سگی را در کرت نجات داد که صاحبش متهم است آن را حلق‌آویز و اخته کرده است. دامپزشکی که زندگی این سگ را نجات داده است، می‌گوید هرگز ندیده بوده است که حیوانی با چنین جراحات شدیدی زنده بماند.
اواخر ماه اکتبر هم پس از پیدا کردن سگی که به شکم و سینه‌اش ضربات مکرر چاقو وارد شده و ریه‌اش سوراخ شده بود، مردی را در نزدیکی آتن دستگیر کردند.
طبق قانون جدیدی که حزب حاکم راست میانه مردم‌سالاری نوین یونان به مجلس آورده است، علاوه بر تشدید مجازات‌ها، تحت پیگرد قرار دادن مرتکبان حیوان‌آزاری نیز آسان‌تر می‌شود.
بریتانیا نیز در سال ۲۰۱۷ همانند کشورهای کانادا و استرالیا قانون برخورد شدید با حیوان‌آزاری را به تصویب رساند که طبق آن تا ۵ سال حبس در انتظار متخلفان است.

© The Independent

بیشتر از جهان