واکنش بازار ارز و طلا به نتایج انتخابات آمریکا

قیمت ارز و طلا کاهش یافت

تحولات سیاسی در آمریکا به سرعت بر روی بازار ارز و طلای ایران تاثیر گذاشته است - ATTA KENARE / AFP

در پی پیروزی جو بایدن در برخی ایالت‌های کلیدی در انتخابات ایالات متحده و افزایش شانس پیروزی او، قیمت ارز و طلا در بازار داخلی ایران کاهش چشمگیری پیدا کرد.

نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرد که قیمت سکه با ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی نسبت به دیروز، در حال حاضر ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شده است. 

محمد کشتی آرای گفت علیرغم اینکه قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی افزایش داشته و به ۱۹۱۶  دلار رسیده ولی در بازار داخلی به دلیل کاهش قیمت ارز، قیمت طلا و سکه نیز کاهش یافته است. او تاکید کرد که دلیل این کاهش قیمت ها تحولات سیاسی بوده است. با این حال خرید و فروش در بازار همچنان با احتیاط صورت می‌گیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین بر اساس قیمت‌های بازار آزاد تا پیش از ظهر امروز، طلای ۱۸ عیار هر گرم یک میلیون و ۲۱۷ هزار تومان و سکه تمام بهارآزادی طرح جدید ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شده است.

دلار نیز در بازار داخلی افت چشمگیری را تجربه کرد و با کاهشی در حدود ۲۶۰۰ تومان همراه شد. به‌عبارت‌دیگر دلار نسبت به دیروز ۸.۹ درصد ارزان‌تر شده است.

در حال حاضر قیمت هر دلار آمریکا ۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان، یورو ۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان و درهم امارات ۷ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام شده است.

پیش‌تر و به دنبال نوسانات شدید قیمت ارز در بازار، بانک مرکزی اعلام کرده بود که روزانه ۵۰ میلیون دلار به بازار تزریق می‌کند تا قیمت را کنترل کند. اما این کار تأثیر خیلی اندکی بر قیمت‌ها گذاشت. به نظر می‌رسد تغییرات سیاسی در ایالات متحده تأثیر بیشتری بر بازار ارز و طلای ایران گذاشته است.

بیشتر از اقتصاد