نمایش خیره‌کننده لیورپول و بایرن، شکست شرم‌آور یونایتد در استانبول

آینده سولشر با شکست در برابر بشیک شهر استانبول، در ابهام فرو رفت

سادیو مانه، مهاجم کهنه کار لیورپول، یکی از پنج گل تیمش را به ثمر رساند - EMILIO ANDREOLI / GETTY IMAGES EUROPE / GETTY IMAGES VIA AFP

دور سوم مرحله گروهی جام قهرمانان اروپا سه‌شنبه و چهارشنبه شب شاهد نتایجی غیرمنتظره بود.

در گروه آ، لوکوموتیو مسکو میزبان اتلیتیکومادرید بود، تیمی که فصل پیش به رهبری دیه‌گو سیمیونه تا نیمه نهایی هم پیش رفت، ولی در چند بازی اخیر نشانی از اقتدار پیشین ندارد. در پایان نود دقیقه ، بازی با گل‌های آن مریانچوک و خیمنز، به تساوی یک بر یک انجامید.

در همین گروه، بایرن مونیخ به نمایش خیره‌کننده این فصل خود ادامه داد و در زمین اف‌سی ردبول سالزبورگ اتریش، با شش گل لواندوفسکی، کریستنسن، بوتنگ، سانه و هرناندز، در برابر دو گل بریشا و اوکوگاوا، شش بر دو به پیروزی رسید. بایرن حالا هر سه بازی اول خود را برده است.

بوروسیا مونشن‌گلادباخ، دیگر تیم آلمانی هم در زمین شاختار دونتسک توفان به پا کرد. هت تریک پلی، گل به خودی بوندار، و دو گل از بنسباینی و استیندل، گلادباخی‌ها را به پیروز قاطع شش هیچ رساند.

رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو میزبان آبی و سیاه‌پوش‌های میلان بود. کهکشهانی‌های مادرید با دو گل بنزما و راموس پیش افتادند، تا آنکه مارتینز در نیمه اول یکی از دو گل را جبران کرد. در نیمه دوم، پریشیچ بازی را به تساوی کشاند، اما ده دقیقه با پایان بازی، ردودریگو نتیجه نهایی سه بر دو به سود رئال را رقم زد.

در پرتغال، اف‌سی پورتو با گل‌های مارگا، اولیویرا و دیاز، مارسی را بدرقه کرد، و در منچستر، شاگردان پپ گواردیولا به همین نتیجه و با گل‌های تورس، گابریل ژزوس و کانسلو، المپیاکوس یونان را به زانو درآوردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سرخ‌پوش‌های لیورپول در زمین آتالانتا، برای اولین بار دیوگو ژوتا، مهاجم پرتغالی خود را از دقیقه یک در ترکیب خود داشتند. ژوتا که در هرسه بازی اول خود برای لیورپول گل زده، ستاره بی‌چون‌و چرای میدان بود و با سه گل تماشایی هت تریک کرد. دو مهاجم دیگر خط حمله بی‌رحم لیورپول، محمد صلاح و سادیو مانه هم هر کدام یک گل زدند تا تیم یورگن کلاپ با پنج گل در زمین حریف به صدر گروه دی برود.

چهارشنبه شب، نوار ناکامی‌های شیاطین سرخ و اوله گونار سولشر ادامه پیدا کرد و با نمایشی ضعیف به‌خصوص در نظم تیمی و خط دفاعی، مغلوب میزبان بی‌نام و نشان خود، بشیک‌شهر استانبول شدند. در دقیقه دوازدهم، دمبابا مهاجم پا به سن گذشته تیم ترک، روی اشتباه عجیب دفاع یونایتد، به گلی رسید که بسیاری کارشناسان آن را «مضحک و ابلهانه» توصیف کردند. پنج دقیقه پیش از پایان نیمه اول، ویسکا روی اشتباه خوان ماتا گل دوم بشیک‌شهیر را به ثمر رساند. سه دقیقه بعد آنتونی مارشیال یک گل را برای یونایتد جبران کرد، اما بازی دو یک به نفع تیم ترکیه‌ای تمام شد تا آینده سولشر در هاله‌ای از ابهام فرو رود.

اما چلسی، دیگر نماینده انگلستان، با دو گل ورنر و تک گل تمی آبراهام، مهمان فرانسوی خود، رن را در هم کوبید. بوروسیا دورتموند هم با همین نتیجه در خانه بروژ بلژیک به پیروزی دست یافت.

در سومین بازی گروه جی، شاگردان پیرلو در زمین تیم بی‌نام و نشان مجارستانی فرنتسواروشی، ناکامی هفته پیش خود در برابر بارسا را جبران کردند و با دو گل موراتا و تک گل دیبالا، و گل به خودی دیوالی، چهار بر یک برنده شدند تا بخت یوونتوس برای رسیدن به مرحله حذفی بیشتر شود.

بیشتر از ورزش