شرکت «فلای دبی» پروازهای خود به تل‌آویو را از سه هفته دیگر آغاز می‌کند

برقراری خط هوایی بین امارات و اسرائیل، بحران اقتصادی کرونا را در این صنعت، تعدیل می‌کند

دومین شرکت هواپیمایی امارات، خط هوایی با اسرائیل ایجاد می کند - GIUSEPPE CACACE / AFP

شرکت هواپیمایی «فلای دبی» اعلام کرد که پروازهای خود به تل‌آویو را از روز ۲۶ نوامبر آغاز خواهد کرد. براین‌اساس قرار است هفته‌ای ۱۴ پرواز بین فرودگاه بین‌المللی دبی و بن گوریون تل‌آویو صورت پذیرد.

این اقدام فلای دبی را به دومین خط هوایی امارات تبدیل خواهد کرد که پس از هواپیمایی اتحاد، به اسرائیل پرواز می‌کند. ماه گذشته، یک شرکت هواپیمایی در ابوظبی، نخستین شرکت هواپیمایی مستقر در خلیج‌فارس بود که به اسرائیل، پرواز تجاری انجام داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین رابطه گلف نیوز پیش‌تر گزارش داده بود که فلای دبی امارات متحده عربی به همراه دو شرکت، شرکت هواپیمایی ملی اسرائیل، «ال-آل» و شرکت هواپیمایی «اسرایر»، ۲۸ پرواز در هفته را بین دو کشور برقرار می‌کنند.

پیش‌تر نیز گفته شده بود که بر اساس توافقنامه ابراهیم انتظار می‌رود که تجارت سالانه اسرائیل و امارات در چند سال آینده به حدود چهار میلیارد دلار در سال برسد. همچنین، وزیر همکاری منطقه‌ای اسرائیل، پیش‌بینی کرده است که تجارت و سرمایه‌گذاری دوجانبه به میلیاردها دلار افزایش یابد.

امارات متحده عربی و اسرائیل در سپتامبر سال جاری با یکدیگر توافقنامه صلح امضا کردند که بر اساس آن دو کشور توافق کردند تا همکاری‌های متقابل امنیتی، تجاری، فرهنگی، آموزشی و محیط زیستی را افزایش دهند.

بیشتر از جهان