کرونا در ایران؛ شرایط سخت‌تر می‌شود

علیرضا زالی از افزایش مراجعه‌ بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستان‌های تهران خبر داد

معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران از افزایش بی‌سابقه مصرف اکسیژن در بیمارستان‌ها خبر می‌دهد-عکس از برنا

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران گفت: به نظر می‌رسد در اوج‌ها و پیک‌های بعدی کرونا به احتمال زیاد شرایط سخت‌تری را تجربه می‌کنیم.

این در حالی است که فرشاد علامه، معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز از افزایش بی‌سابقه مصرف اکسیژن در بیمارستان‌ها و کمبود تخت بیمارستانی خبر داده است. پیش از این نیز گزارش‌هایی در مورد کمبود اکسیژن و تخت خالی برای بیماران مبتلا به کرونا منتشر شده بود. 

علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در پاسخ به این سوال که آیا با تعطیلات چند هفته تهران موافق هستید؟، گفت: تعطیلی تهران صرفا برای کنترل اپیدمی نیست بلکه برای فرصت احیا و ایجاد بازیابی توان کادر پزشکی است و براین اساس  پیشنهاد ما  تعطیلی  ۲ تا ۳ هفته ای در تهران است. ایرنا به نقل از زالی نوشت: این تعطیلی به جز در مشاغل امدادی، حیاتی و توزیع مواد غذایی باید اجرا شود.  

زالی در ادامه  از افزایش میزان مراجعه بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستان های تهران خبر داد و گفت: شاهد روند نامطلوب در این زمینه هستیم، در حال حاضر با بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ بیمار بستری مواجه هستیم که عدد قابل توجهی است. او وضعیت هزار و ۷۰۰ بیمار بستری در بخش مراقبت‌های ویژه را «نامناسب توصیف کرد».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز گذشته سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که تعداد افراد درگذشته ناشی از بیماری کرونا، به ۴۲۲ نفر رسیده است. سیما سادات لاری دراین‌رابطه گفت که مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۶۳۷ هزار و ۷۱۲ نفر افزایش یافته است. همچنین بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت، مجموع افراد درگذشته ناشی از کووید-۱۹، از ۳۶ هزار و ۱۶۰ نفر فراتر رفته است.

این در حالی است که مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در ایران پیش‌تر گفته بود که آمار واقعی قربانیان واقعی کرونا، ۲.۵ برابر آمار اعلامی است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال‌وبختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان، همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.

بیشتر از