مک‌گرگور برای مبارزه انتقامی با پوریر آماده می‌شود

بوکسور ایرلندی می‌خواهد در سال ۲۰۲۱ در دسته سبک‌وزن باقی بماند

«به وزن ۱۷۰ پوند هم فکر می‌کنم، می‌دانید که دوست دارم دو تا قهرمانی داشته باشم»-Steve Marcus/Getty Images/AFP

کانر مک‌گرگور برنامه خود را برای یواف‌سی در سال ۲۰۲۱ تشریح کرد و مدعی شد که بنا دارد به دسته سبک‌وزن متعهد بماند. 

آخرین مبارزه مک گرگور در ماه ژانویه مقابل دونالد سرونی با بیهوش کردن حریف طی ۴۰ ثانیه در دسته نیمه سبک‌وزن اتفاق افتاد و بعد از آن در ماه ژوئن برای بار سوم بازنشستگی خود را از این ورزش اعلام کرد. 

اما این مرد ایرلندی ظاهرا می‌خواهد در ماه ژانویه برای مبارزه مجدد مقابل داستین پوریر در دسته سبک‌وزن به زمین رقابت برگردد. 

مک‌گرگور ۳۲ساله در مبارزه اول مقابل پوریر در سال ۲۰۱۴ در دسته پر وزن او را در راند اول بیهوش کرد اما از آن زمان تاکنون در مقایسه با اولین باری که علیه کانر مک‌گرگور به میدان مسابقه رفت، پوریر به رزمی‌کار خیلی بهتری مبدل شده است. این مبارز آمریکایی سال گذشته قهرمان دسته میان‌وزن یواف‌سی شد. البته پیش از آن که این عنوان را به حبیب نورماگومدوف، قهرمان بدون چون و چرای آن زمان ببازد. 

گمانه‌زنی‌هایی بود که مبارزه‌ای مجدد میان مک‌گرگور و پوریر می‌تواند برای کسب عنوان قهرمانی دسته سبک‌وزن باشد که به تازگی خالی شده و پیش از آن در دست نورماگومدوف بود که ماه گذشته بازنشست شد. این مبارز روسی که در سال ۲۰۱۸ بر مک‌گرگور پیروز شد، جاستین گیجی، قهرمان میان وزن یواف‌سی را در رقابت ۲۵۴ این مسابقات در «جزیره مبارزه» در ابوظبی، در راند دوم تسلیم قفل مثلثی خود کرد تا به رکورد ۲۹ پیروزی متوالی بدون هیچ شکست دست یابد. کمی بعدتر، «عقاب داغستان» اعلام کرد این مبارزه آخرین حضور او در رقابت‌های یواف‌سی بود. 

این باعث خالی شدن فضایی مهم در صدر دسته سبک‌وزن می‌شود که مک‌گرگور برای دستیابی به آن سر از پا نمی‌شناسد. 

طی جلسه پرسش و پاسخی در توییتر وقتی از او پرسیده شد آیا فکر می‌کند هیچ وقت به دسته نیمه سبک‌وزنی برگردد که در آن سال ۲۰۱۶ دو بار به مصاف نیت دیاز رفت، پاسخ داد: «برای ۲۰۲۱، خودم را متعهد به دسته ۱۵۵ پوند می‌کنم. چندین رقابت خوب در این دسته می‌توان داشت و همین طور باید به کار ناتمام خود نیز پایان دهم. دوباره به دنیا نشان خواهم داد که هستم و چه ظرفیتی دارم. مطمئن باشید!» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مک‌گرگور با اشاره به زمانی که اولین مبارز یواف‌سی شد و هم‌زمان قهرمانی دو دسته وزن یواف‌سی را در سال ۲۰۱۶ از آن خود کرد و وقتی ۱۱ ماه بعد از قهرمانی در دسته پر وزن با غلبه بر ادی آلوارز عنوان قهرمانی دسته سبک‌وزن را هم به دست آورد، نوشت: «با این حال به وزن ۱۷۰ پوند هم فکر می‌کنم، می‌دانید که دوست دارم دو تا قهرمانی داشته باشم.» 

تقریبا یک سال پیش همین موقع، مک‌گرگور پیش از پیروزی در برابر سرونی از برنامه‌های خود برای حضور در فصل ۲۰۲۰ یواف‌سی صحبت کرد اما آن سه مسابقه هیچ وقت اتفاق نیفتاد. 

این مبارز ایرلندی که طی سال‌های اخیر به سبب اقدامات خود چندین بار نیز با ماموران قانون مواجه شده است، گفت پیش از بازگشت به ورزش‌های رزمی از نظر ذهنی هم در موقعیت خوبی قرار دارد. او نوشت: «بعضی مواقع در زندگی به این نیاز داریم که به گوشه‌ای برویم تا به موقعیتی بهتر دست یابیم. من اکنون در موقعیت بی‌نظیری قرار دارم و برای مسابقه سر از پا نمی‌شناسم. من نه تنها روی زمان خود کار خواهم کرد تا پوریر را زودتر از دفعه قبل شکست دهم بلکه همچنین روی ضربه‌ای که با آن او را خواباندم هم کار کرده‌ام! پوریر مبارز سرسختی است ولی من مک‌گرگور هستم.» 

در همین حال، این مبارز ۳۲ ساله از نیت دیاز تعریف کرد و گفت بنا دارد در آینده برای بار سوم به مصاف او برود چرا که او سرسخت‌ترین حریفی بوده که تاکنون تجربه کرده است. مک‌گرگور همچنین از تونی فرگوسن در دسته سبک‌وزن به عنوان بزرگ‌ترین مبارزی که در یواف‌سی کمتر از توانایی‌اش به او بها داده می‌شود، یاد کرد.

© The Independent

بیشتر از ورزش