تمام حرف‌های مگان مارکل درباره‌ مادر شدن

«محشر است، خیلی عالی است!»

DOMINIC LIPINSKI / POOL / AFP

دوشس ساسکس نخستین فرزندش، «آرچی هریسون مونتباتن- ویندزور» را در ماه مه به دنیا آورد و از آن هنگام، مشغول لذت بردن از نخستین ماه‌های مادر شدن است.

در صفحه‌ «دوک ساسکس» و «مگان مارکل» در اینستاگرام که به تازگی باز کرده‌اند، تولدِ این فرزند اعلام شد.

در آن بیانیه آمده بود: «مفتخریم اعلام کنیم در اوایلِ بامداد ۶ مه ۲۰۱۹ نخستین فرزند والاحضرت دوک و والاگهر دوشس ساسکس به میمنت و مبارکی به دنیا آمد».

دو روز بعد از تولد «آرچی» نیز آن پدر و مادر سرافراز، فرزندشان را به جهانیان نشان دادند و از آن هنگام تاکنون، فقط یک عکس از پسرشان را در ماه ژوئن در روز مادر منتشر کردند.

مگان که به‌تازگی برای تماشای مسابقات سال ۲۰۱۹ تنیس ویمبلدون آمده بود، از زمانِ تولد فرزندش زندگی کم سروصدایی داشته ‌است، اما چندین بار در گذشته آشکارا راجع به اشتیاقش برای مادر شدن صحبت کرده است.

در این جا به تمامی مواردی پرداخته‌ایم که دوشس بی‌پرده در موردِ مادر شدن حرف زده است.

روزهای نخستِ مادر شدن

شاهزاده هری و مگان مارکل، پسرشان را دو روز بعد از تولدش در چهارشنبه ۸ مه به جهانیان نشان دادند تا دوست‌داران خاندان سلطنتی بریتانیا، فرصت یابند تا دقیقا ببینند این زوجِ خاندان سلطنتی، چگونه با پدر و مادر شدن کنار آمده‌اند.

تازه‌مادر، همان‌طور که داشت در تالار سنت جرج قصر ویندزور سر پسرش را که در آغوش شاهزاده هری بود نوازش می‌کرد، گفت: «محشر است، خیلی عالی است. دو مرد از بهترین مردان عالم نصیب من شده‌اند و به همین خاطر واقعا خوش‌حال هستم. شیرین‌ترین خلق و خوی را دارد. واقعا آرام است».

مگان سپس افزود که داشتن این پسر «آرزویی» بود که برآورده شد و اولین روزهای مادر شدن برایش روزهای «خاصی» بود.

ارثیه‌ خانوادگی 

دوشس در مصاحبه با مجله‌ «هلو!» در سال ۲۰۱۵ فاش کرد که قصد دارد برای دختر آینده‌اش هدیه‌ خیال‌انگیزی به ارث بگذارد.

این «والاگهر» متولد کالیفرنیا گفت، وقتی باخبر شد که مجموعه‌ تلویزیونی «دادخواست‌ها» را قرار است با ساختن فصل سوم ادامه دهند، «حسابی ول‌خرجی کرد» و یک ساعت مچی ۴۲۰۰ پوندی «کارتیه فرنچ تانک» خرید. مجموعه‌ تلویزیونی حقوقیِ «دادخواست‌ها» از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ به‌نمایش درمی‌آمد و مگان مارکل در آن نقش‌آفرینی کرده بود.

به احترام تمام مادران امروز- گذشته، حال، آینده و مادرانی که برای همیشه از دست داده‌ایم ولی از یاد نمی‌روند.
به همه و یکایک شما افتخار می‌کنیم و احترام می‌گذاریم.
امروز در ایالات متحده، کانادا، استرالیا، زلاندنو، آفریقای جنوبی، کنیا، ژاپن و چندین کشور در اروپا روز مادر است
امروز نخستین روز مادر دوشس ساسکس است
به نقل از سرزمین‌ها نوشته‌ی :
مادرم
نخستین
کشور من 
بود
نخستین جایی که در آن زیسته‌ام.
عکس: SussexRoyal

مگان مارکل برای آن که مناسبت آن خرید همیشه یادش بماند، سفارش داد تا روی آن ساعت نوشته‌ «تقدیمی از م.م به م.م» حکاکی کنند، و گفت که قصد دارد روزی آن را به دخترش بدهد.

گزینه‌های فهرست آرزوها

مجله‌ «بِست هِلث» در سال ۲۰۱۵ با مگان مارکل در باره‌ برنامه‌ سالم‌زیستی وی مصاحبه کرد تا در گزارش اصلی خود برای مه ۲۰۱۶ منتشر کند.

در آن مصاحبه، مارکل که در مجموعه‌ تلویزیونی «دادخواست‌ها» نقش‌آفرینی می‌کرد، در باره‌ برنامه‌های آینده‌اش هم صحبت کرد.

دوسش در پاسخ به پرسشی درباه فهرست آرزوهایش، گفت: «می‌خواهم بیش‌تر سفر کنم و برای تشکیل خانواده هم صبر و قرار ندارم، اما سر فرصت این کار را می‌کنم.»

متوازن زندگی کردن

خانم مارکل در سال ۲۰۱۶ به مجله‌ «لایف‌استایل» گفت، زندگی‌اش «جالب‌تر» از تصورِ خودش بوده است و افزود: «آرزو داشتم هنرپیشه‌ موفقی بشوم که در کمال خرسندی این آرزو از فهرست آرزوهایم برآورده شده است. همچنین آرزو دارم خانواده تشکیل بدهم».

دوشس همچنین گفت که «تعادل از همه چیز مهم‌تر است» و خانواده سبب می‌شود که احساس کند «ثبات» بیش‌تری دارد.

در ادامه هم توضیح داد که «بخشِ جذاب این کار هم تشکیل دادن خانواده است».

داستان وقت خواب

در مصاحبه‌ سال ۲۰۱۶ زمانی که داشت به رگبار پرسش‌ها پاسخ می‌داد، از خانم مارکل پرسیدند کدام کتاب کودکان را دوست دارد و بی‌صبرانه منتظر است تا در وقت خواب بچه‌های آینده‌اش برای آن‌ها بخواند.

دوشس پاسخ داد: «درخت بخشنده»، کتاب مصوری که شل سیلوراشتاین برای کودکان نوشته است.

این کتاب نخستین بار در سال ۱۹۶۴ انتشار یافته است و ماجرای دوستی پسرکی با یک درخت است.

علاقه به محصولات کودکان

شاه‌زاده هنری و مگان مارکل دو ماه قبل از ازدواج برای گردش به پردیس دانش نسل آینده‌ ایرلند شمالی رفته بودند، و در همان گردش با شرکتی به نام «شناگل» آشنا شدند که برای کودکان محصولات ضدحساسیت تولید می‌کند.

شاه‌زاده هری و خانم مارکل سپس به تماشای پردیس دانش نسل آینده(@CatalystIncHQ) واقع در شهر بلفاست در ایرلند شمالی رفتند تا با شماری از  بااستعدادترین کارآفرینان و نوآوران ایرلند شمالی دیدار کنند.

خانم مارکل مجموعه محصولات این شرکت را که نگاه می‌کرد، گفت: «مطمئن هستم زمانی به تمام این‌ها نیاز خواهم داشت».

© The Independent

بیشتر از زندگی