اعتصاب غذای خانواده بهنام محجوبی در حمایت از این درویش محبوس

گروهی از درویشان گنابادی اعلام کردند که در حمایت از بهنام محجوبی اعتصاب غذا خواهند کرد 

بهنام محجوبی، درویش محبوس در زندان اوین - عکس از شبکه‌های اجتماعی

پس از آن که چهارشنبه هفته گذشته خبر رسید که بهنام محجوبی، درویش زندانی، در اعتراض به وضعیت نگهداری خود و نبودِ دسترسی به امکانات پزشکی دست به اعتصاب غذا زده است، خانواده او هم اعلام کرده‌اند که در حمایت از فرزندشان دست به اعتصاب غذا می‌زنند. 

شامگاه جمعه هم گروهی از کاربران توییتر خواستار آزادی این زندانی سیاسی شدند.

بهنام محجوبی، درویش زندانی، در یک فایل صوتی که روز چهارشنبه، ۷ مهرماه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، از اعتصاب غذای خود خبر داده بود و گفته بود که «قانع شدم که این‌ها قصد کشتن من را دارند، پس من اجازه این کار را به آنها نمی‌دهم، خودم دست به اعتصاب غذا می‌زنم تا بمیرم.»

بهنام محجوبی روز یکشنبه ۶ مهرماه به صورت اجباری و به بهانه اعزام به بیمارستان جهت درمان از کار افتادگی دست چپ و تشنج‌های متوالی، به بیمارستان روانپزشکی امین‌آباد (رازی) منتقل شده بود. در آن زمان گفته شده بود که پزشکان بدون آگاه کردن وی از پروسه درمان، دارویی به او تزریق کرده بودند.

 این درویش زندانی اکنون در اوین است و می‌گوید که به خدمات پزشکی دسترسی ندارد.

بتول حسینی، مادر بهنام محجوبی، با بیان وضعیت «غیرقابل بیانی» که در بیمارستان روانی امین‌آباد برای پسرش پدید آوردند، به تلویزیون ایران اینترنشنال گفته بود: «برای مثال بهنام را به صورت صلیبی به تخت می‌بستند و گاه به دلیل این‌ که سربازی برای باز کردن دست‌هایش و فرستادن او به دستشویی در محل نبوده، او ساعت‌ها دچار مشکل می‌شده است.»

پیش‌تر، صالحه حسینی، همسر بهنام محجوبی، در نامه‌ای ضمن ابراز نگرانی از وضعیت سلامت همسرش، نوشته بود که مسئولیت جان همسرش با «جمهوری اسلامی (ایران)» است.

بهنام محجوبی در زمستان ۹۶ در جریان حوادث گلستان هفتم به دست  نیروهای امنیتی بازداشت شد، و در تاریخ ۲۷ مردادماه ۹۸ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۲ سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت از عضویت در احزاب، گروه‌های سیاسی و اجتماعی محکوم شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در حال حاضر تعدادی از درویشان گنابادی که در جریان حوادث خیابان پاسداران بازداشت شدند، هم‌چنان در حبس به سر می‌برند. فشارها بر اقلیت‌های مذهبی در ایران در سال‌های اخیر شدت گرفته است.«امین علیزاده» و «تقی مرادی» دو تن از درویشان گنابادی ساکن شهرستان آبدانان استان ایلام، پیش از ظهر ۱۲ مهرماه ۱۳۹۹ بازداشت شدند.

 در هفته‌های گذشته چندین نفر از شهروندان بهایی  در بیرجند و مشهد برای تحمل دوران حبس به روانه زندان شدند.

بیشتر از