«افزایش آمار مبتلایان به کرونا در ایالت‌های خاکستری ورق را به نفع بایدن برمی‌‌گرداند»

بر اساس یک تحقیق ضعف ترامپ در مدیریت ویروس کرونا بر نتایج نظرسنجی‌های انتخاباتی اثر می‌گذارد

SAUL LOEB, ANGELA WEISS / AFP

ماه‌ها است که دونالد ترامپ بیهوده به آمریکایی‌ها قوت قلب می‌دهد و می‌گوید که کشور دارد بر کووید-۱۹ «پیروز می‌شود.»

مثلاً او در نطق انتخاباتی‌ روز یکشنبه‌اش در کارولینای شمالی گفت: «بالاخره داریم شکستش می‌دهیم. آمار مبتلایان عالی است.» حال آن که روز پیش از آن، آمار روزانه مبتلایان جدید به حد نصاب تازه ۸۳ هزار و ۷۵۷ نفر رسیده بود که نشان از شروع ترسناک «موج سوم» بیماری در کشور دارد. حالا تحلیل جدیدی که تارنمای ووکس منتشر کرده است، نشان می‌دهد که ضعف رئیس جمهوری در مدیریت ویروس کرونا در ایالت‌هایی که با افزایش شدید شمار مبتلایان روبه‌رو بوده‌ است، کم‌کم بر نتایج نظرسنجی‌های انتخاباتی، حتی در میان جمهوری‌خواهانی که پیش‌تر جزو طرفدارانش بودند، اثر می‌گذارد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ایالت ویسکانسین، در هفته گذشته شمار مبتلایان افزایش ناگهانی ۳۶ درصدی داشته است و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که برای مدیریت همه‌گیری، رأی‌دهندگان به قابلیت‌های بایدن بیشتر اعتماد دارند. در این ایالت رئیس جمهوری با اختلاف حیرت‌انگیز ۶.۸ تا ۱۷ درصد عقب‌تر از رقیب دمکرات خود است. آقای ترامپ در سال ۲۰۱۶ در ایالت ویسکانسین برنده شد، اما پیش از آن دو بار باراک اوباما در انتخابات این ایالت پیروز میدان بود.

در میشیگان نیز وضع به همین منوال است. آقای ترامپ در سال ۲۰۱۶ در این ایالت رأی آورد، اما با افزایش ۷۳ درصدی شمار مبتلایان در دو هفته اخیر در این ایالت، نظرسنجی‌ها حاکی از برتری ۷ تا ۸ امتیازی بایدن، معاون رئیس جمهوری پیشین، نسبت به ترامپ است.

شرکت «چنج ریسرچ» که اثرات همه‌گیری را بر افکار عمومی رأی‌دهندگان بررسی می‌کند، نیز اعلام کرده است که از میان رأی‌دهندگان به ترامپ در سال ۲۰۱۶، احتمال حمایت از بایدن توسط کسانی که هم‌اکنون در ایالت‌هایی زندگی می‌کنند که نرخ مبتلایان کووید بالاتری دارند، ۵۰ درصد بیشتر از اهالی ایالت‌هایی است که نرخ ابتلا در آنان مهارشده‌تر است.

© The Independent

بیشتر از جهان