مطابق یک نظرسنجی: ریاست‌جمهوری بالقوه کامالا هریس مورد حمایت آمریکایی‌ها نیست 

تنها ۲۸ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی از ریاست جمهوری خانم هریس حمایت می‌کنند

کامالا هریس، نامزد معاون ریاست جمهوری دموکراتیک ایالات متحده، در یک گردهمایی انتخاباتی در ایالت آریزونا- REUTERS/Edgard Garrido

براساس یک نظرسنجی که به سفارش ایندیپندنت انجام شده است، رای‌دهندگان آمریکایی از تکیه زدن بالقوه کامالا هریس، نامزد معاونت ریاست جمهوری از حزب دموکرات، به کرسی فرماندهی کل قوا رضایت ندارد. 

براساس یک نظرسنجی که از سوی جی‌ال پارتنرز و به سفارش ایندیپندنت انجام شده است، فقط ۲۸ درصد از پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی با ریاست‌جمهوری خانم هریس موافق‌اند. ۴۴ درصد از پاسخ‌دهندگان با آن مخالفت می‌کنند. 

در این نظرسنجی ۴۴ درصد از افرادی که قصد رأی دادن به آقای بایدن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری از حزب دموکرات را دارند، از ریاست جمهوری خانم هریس حمایت می‌کنند. ۲۰ درصد از رای‌دهندگان به آقای بایدن با آن مخالفند. 

به دلیل سن آقای بایدن  که ۷۷ است و سن آقای ترامپ که ۷۴ سال است، نامزدهای معاونت ریاست جمهوری اینک در موقعیت برجسته‌تری نسبت به انتخابات گذشته قرار دارند. هر دو نامزد در صورت پیروزی مسن‌ترین رئیس‌جمهور در تاریخ این کشور خواهند بود. 

خانم هریس، سناتور دموکرات از ایالت کالیفرنیا و دادستان کل سابق این ایالت، پس از برگزیده شدن از سوی آقای بایدن در اوت ۲۰۲۰ به عنوان نامزد معاونت ریاست جمهوری، اولین زن رنگین‌پوست است که به این جایگاه می‌رسد. 

نتایج نظرسنجی اخیر ایندیپندنت که از ۲۶ اکتبر تا ۲۸ اکتبر و با پرسش از ۱۰۰۲ آمریکایی صورت گرفته است، ممکن است جای تعجب چندانی نداشته باشد، زیرا خانم هریس پس ازعدم کسب حمایت کافی از رای‌دهندگان مجبور شد از رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۲۰ انصراف دهد. 

اما این نظرسنجی همچنین می‌تواند نشانی از تاثیرپذیری برداشت ذهنی رای‌دهندگان درباره خانم هریس در نتیجه حملات آقای ترامپ به وی باشد. 

خانم هریس از زمان اعلام شدن نامزدی وی برای معاونت ریاست جمهوری از حزب دموکرات با حملات رئیس جمهور روبه‌رو بوده است. 

آقای ترامپ در اوت سال ۲۰۲۰ در میان خبرنگاران اظهار داشت که خانم هریس در جلسه بررسی نامزدی قاضی برت کاونا برای دیوان عالی «فوق‌العاده زننده» رفتار کرده است. وی همچنین گفت که حملات وی به آقای بایدن در جریان انتخابات درون‌حزبی حزب دموکرات «بسیار بسیار زننده» بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 خانم هریس همچنین با اتهام «سوسیالیست» بودن از طرف رئیس جمهور روبه‌رو است. آقای ترامپ سعی می‌کند این ترس را در دل رای‌دهندگان بیندازد که در صورت پیروزی آقای بایدن آمریکا به سوسیالیسم روی خواهد آورد. 

وی با هدف قرار دادن خانم هریس گفت: «ما یک کشور سوسیالیست نخواهیم شد… ما یک رئیس جمهور سوسیالیست، به ویژه یک رئیس‌جمهور زن سوسیالیست نخواهیم داشت.» 

در ۲۵ اکتبر در یکی از تجمع‌های انتخاباتی، آقای ترامپ با اشاره به مصاحبه خانم هریس با برنامه سیکستی مینتس (۶۰ دقیقه) او را مسخره کرد و تلویحاً اظهار داشت که «او یک مرضی دارد». 

آقای ترامپ گفت: «آیا عملکرد [جو بایدن] را در آن برنامه دیدید؟ تنها چیزی که از عملکرد بایدن بدتر بود، خنده‌های کامالا بود. … هاها، خیلی خنده‌دار است هاهاها. او همه‌اش می‌خندید. من با خودم گفتم آیا او نیز یک مرضی دارد؟» 

خانم هریس همچنین با اتهامات دیگری روبه‌رو شده است. رئیس جمهور چندی پیش مختصراً این ادعا را مطرح کرد که خانم هریس زاده آمریکا نیست و بنابراین اجازه شرکت در مسابقه ریاست جمهوری را ندارد که این اتهامات دروغ بود.

© The Independent

بیشتر از جهان