در صورت پیروزی ترامپ شرایط صدور ویزا سخت‌گیرانه‌تر خواهد شد

«مشاور رئیس‌جمهور آمریکا: «قرار است گرایش‌های ایدئولوژیک متقاضیان ویزا نیز مورد پرسش قرار گیرد

استیون میلر مشاور دونالد ترامپ- Alex Wong/Getty Images/AFP

استیون میلر، محافظه‌کار تندرو و نزدیک به دونالد ترامپ، می‌گوید کاخ سفید در حال آماده‌سازی برای اجرای سیاست‌های مهاجرتی سخت‌گیرانه‌تر است تا در صورت پیروزی رئیس‌جمهور در دوره دوم به اجرا گذاشته شود. این سیاست‌ها شامل ممنوعیت سفر به آمریکا به شکل سخت‌گیرانه‌تر خواهد بود.

کاخ سفید بیشتر دوره اول خود را صرف برپایی محدودیت‌های شدید در خصوص ورود خارجی‌ها به ایالات متحده کرده است. این سیاست انتقاد شدید دموکرات‌ها‌، دیگر دولت‌های جهان و طرفداران مهاجرت را به همراه داشته است. سیاست ممنوعیت سفر خارجی‌ها که به رغم چندین شکواییه حقوقی در دادگاه شاکله آن حفظ شده است، ورود مسافران از چندین کشور با اکثریت مسلمان را به خاک آمریکا ممنوع می‌کند.

در سال ۲۰۱۸، دیوان عالی ایالات متحده، با پنج رأی موافق قضات منصوب‌شده‌ از سوی رؤسای جمهور جمهوری‌خواه و چهار رأی مخالف قضات منصوب‌شده‌ توسط رؤسای جمهور دموکرات، نسخه بازبینی‌شده فرمان اجرایی دائرکننده ممنوعیت سفر را قانونی اعلام کرد. اکنون، درحالی که آقای ترامپ درگیر کارزار انتخاباتی برای انتخاب مجدد در مقابل آقای بایدن معاون رئیس جمهور سابق است، آقای میلر پیام روشنی را ارسال می کند: «انتخاب مجدد رئیس جمهور رای به ممنوعیت سفر سخت‌گیرانه‌تر است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای میلر، اینک با توجه به یک دیوان عالی محافظه‌کار‌تر که با راه یافتن ایمی کُنی بَرِت به این این دادگاه اینک مرکب از شش محافظه‌کار در مقابل سه لیبرال است، اعلام می‌کند که مقامات کاخ سفید به دنبال بازسازی و توسعه چارچوب ممنوعیت سفر است. کاخ سفید قصد دارد در صورت پیروزی مجدد آقای ترامپ، شرایط برای صدور ویزا را برای خارجی‌ها از این‌که هست، سخت‌گیرانه‌تر کند.

آقای میلر اظهار می‌دارد که در این بازبینی گرایش‌های ایدئولوژیک متقاضیان ویزا نیز قرار است مورد پرسش قرار بگیرد. این یک تغییر اساسی در نظام مهاجرت به آمریکا خواهد بود.

هدف چیست؟

هدف این است که افرادی که ممکن است بالقوه جذب گروه‌های افراطی شوند، شناسایی شوند.

علاوه بر این، در دوره دوم احتمالی آقای ترامپ، مقامات قصد دارند با جدیت‌ بیشتری با دولت‌های محلی که از اجرای کامل قانون مهاجرت امتناع می‌ورزند، مقابله کنند.  

آقای ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی خود در ایالت‌های تعیین‌کننده نتیجه انتخابات، به سیاست‌های سختگیرانه مهاجرت اشاره کرده است.

او این هفته در بول‌هدسیتی در ایالت آریزونا گفت: «رأی به من رأی به کاهش عظیم ​​مالیات طبقه متوسط، کاهش مقررات، تجارت عادلانه، مرزهای قوی و استقلال انرژی آمریکا است. رای به جو بایدن خواب‌آلود رأی به مرزهای باز، برون‌سپاری مشاغل و نابودی حق حمل اسلحه است که اینک زیر حملات شدید است.»

وی در میان تشویق هوادارانش گفت: «شما خیلی خوش‌شانس هستید که من رئیس جمهور شما هستم.»

© The Independent