نظرسنجی: اکثریت آمریکایی‌ها با اجباری شدن ماسک در سطح ملی موافق‌اند

ایالات متحده می‌تواند به زودی شاهد ۱۰۰ هزار مورد ابتلا جدید به کرونا در روز باشد

جروم آدامز، رئیس بهداری آمریکا در کاخ سفید، ۲۲ آوریل- Drew Angerer/Getty Images via AFP

یک نظرسنجی جدید نشان داده است که اکثریت آمریکایی‌ها با اجباری شدن پوشیدن ماسک در سطح ملی برای مقابله با شیوع کرونا موافق هستند.

طبق یک نظرسنجی که به سفارش ایندیپندنت از سوی موسسه نظرسنجی جی‌ال پارتنرز انجام شده است، ۵۸ درصد آمریکایی‌ها موافق اجباری شدن پوشیدن ماسک در سطح ملی هستند، در حالی که ۲۲ درصد با آن مخالفند.

علاوه بر این، بین طرفداران دونالد ترامپ بر سر این سیاست اختلاف نظر وجود دارد. در حالی که  ۳۹ درصد با آن موافق‌‌اند، ۳۸ درصد با آن ابراز مخالفت می‌کنند.

یافته‌های این نظرسنجی که از ۲۶ اکتبر تا ۲۸ اکتبر، با مشارکت ۱۰۰۲ پرسش‌شونده آمریکایی انجام شده است، در حالی اعلام می‌شود که برجسته‌ترین متخصص بیماری‌های عفونی در آمریکا از اجباری شدن ماسک در سطح ملی به طور جدی اعلام حمایت کرده است.

دکتر آنتونی فاوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی، عصر چهارشنبه گذشته در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌بی‌سی گفت که شیوع کرونا در ایالات متحده عوض کاهش، در حال افزایش است و او فکر می‌کند که اجباری کردن ماسک در سطح فدرال همان ابتکار عملی است که در این وضعیت می‌تواند شیوع ویروس را کُند کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره نیاز به اجباری کردن ماسک توسط دولت فدرال، اظهار داشت: «بله. ولی اگر در سطح ملی این اجبار برقرار نشود، امیدوارم که فرمانداران و شهرداران در سطح محلی این سیاست را اجرا کنند.»

وی اظهار داشت: «اوضاع رو به وخامت است، زیرا ما داریم به یک فصل سردتر وارد می‌شویم. وارد فصل پاییز و زمستان شده‌ایم و فصل تعطیلات زمستانی نیز در پیش است. پس باید کاری متفاوت انجام دهیم. نمی‌توان دست روی دست گذاشت.»

بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کل ایالات متحده به بیش از ۸. ۸ میلیون مورد رسیده است.   پنج‌شنبه گذشته، تعداد کشته‌شدگان کرونا در امریکا به ۲۲۷ هزار نفر رسید.

چهار مورد از پنج مورد بیشترین ابتلای روزانه به کرونا از آغاز شیوع این ویروس در هفت روز گذشته اتفاق افتاده است. این امر باعث نگرانی کارشناسان بهداشتی شده است. همچنین، ۴۱ ایالت، رشد هفتگی بیش از ۱۰ درصد را در شمار مبتلایان به کرونا گزارش کرده‌اند.

دکتر فاوچی می‌گوید که ایالات متحده «در موقعیت خوبی نیست» و این وی را ترغیب به حمایت علنی از اجباری شدن ماسک در سطح ملی کرده است. اما او در مصاحبه‌اش با سی‌ان‌بی‌سی اذعان داشت که احتمال اجرای این سیاست در دولت ترامپ بعید به نظر می‌رسد.
 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر فاوچی اظهار داشت: «شما از عبارت اجبار به استفاده از ماسک، استفاده می‌کنید. بله اگر [به لحاظ سیاسی] ممکن باشد، بگذارید این کار را بکنیم. اما من فکر نمی‌کنم که این سیاست در سطح ملی اجرا شود. بعید است که کاخ سفید پشتیبان آن باشد. در آن صورت، فکر می‌کنم که شهرداران و فرمانداران باید این کار را انجام دهند.»

علی‌رغم افزایش شمار بیماران کرونای بستری‌شده در بیمارستان‌ها، آقای ترامپ طی مبارزات انتخاباتی‌اش خطاب به طرفداران خود ادعا کرده است که آمریکا «در آستانه» خلاصی از بحران کرونا است.

کارشناسان هشدار می‌دهند اگر اقدامی برای جلوگیری ادامه روند فعلی صورت نگیرد، ایالات متحده می‌تواند به زودی شاهد ۱۰۰ هزار مورد ابتلا جدید به کرونا در روز باشد. به دنبال آن شمار بستری‌شده‌های کرونا در بیمارستان‌ها که هم اکنون نیز در حال افزایش است، افزایش بیشتری خواهد یافت و آمار مرگ‌ومیر نیز محتملاً روند صعودی خواهد گرفت.

© The Independent

بیشتر از جهان