فلوریدا، صحنه مصاف دو رقیب انتخابات ریاست جمهوری امریکا

رای دهندگان در فلوریدا می‌گویند در ارتباط با کنترل همه‌گیری به جو بایدن بیشتر اعتماد دارند تا دونالد ترامپ

طرفداران جو بایدن و دونالد ترامپ در ایالت فلوریدا، اکتبر ۲۰۲۰- JOE RAEDLE / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

هم دونالد ترامپ و هم جو بایدن برای آخرین مراحل مبارزات انتخاباتی، چشم خود را به ایالت فلوریدا دوخته‌اند. در حالی که نظرخواهی‌ها نشان می‌دهد بایدن و ترامپ به گونه‌ای فزاینده به یکدیگر نزدیک می‌شوند، دو نامزد ریاست جمهوری روز پنجشنبه راهی فلوریدا شده‌اند.

آقای ترامپ به رغم ادامه شیوع ویروس کرونا که ساختار کارزارهای انتخاباتی را عوض کرده، قرار است در «تمپا» در یکی از کارزارهای عمده و جنجال برانگیزش حاضر شود.

تعداد بسیاری از کارشناسان بهداشتی به آقای ترامپ که خود چند هفته پیش دچار کووید-۱۹ شد، علیه برگزاری رویدادهای انتخاباتی با حضور خود و هوادارانش هشدار داده و گفته‌اند اینگونه گردهمایی‌ها می‌تواند همانند مراسم باغ گل سرخ کاخ سفید موجب گسترش شدید ویروس شود. مراسم کاخ سفید به مناسبت نامزدی خانم «امی کُنی برت» برای کرسی قضاوت در دیوان عالی ایالات متحده برگزار شده بود.

در این میان، آقای بایدن نیز با درنظر گرفتن راهنمای حزبش در مورد کاهش خطر سرایت عفونت، میزبانی یک رشته رویدادهای انتخاباتی را در ایالت فلوریدا برعهده خواهد داشت. 

معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا در کارزاری که هوادارانش در آن در اتومبیل هایشان حضور خواهند یافت - همزمان با ورود آقای ترامپ - در شهر «تمپا» و نیز رویداد دیگری در ناحیه «برووارد» شرکت خواهد کرد.

رویدادهای همزمان دو نامزد انتخاباتی در حالی برگزار می‌شود که آخرین نظرخواهی‌ها حاکی از آن است که ایالت فلوریدا که زمانی عمدتا طرفدار جمهوریخواهان بود، در انتخابات سال ۲۰۲۰ تبدیل به صحنه مصاف میان طرفین شده است. نظرخواهی شبکه خبری ان بی سی درروز پنجشنبه نشان می دهد آقای بایدن با امتیاز کمی از آقای ترامپ پیشی گرفته است.

تفوق آقای بایدن بر آقای ترامپ در حاشیه احتمال اشتباه ۴.۴ درصد قرار دارد اما در هر حال نشان می دهد جو بایدن با ۵۱ درصد از دونالد ترامپ با ۴۷ درصد، از حمایت بیشتر مردم برخوردار است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نظر می‌رسد حمایت شهروندان فلوریدا از آقای ترامپ در ایالتی که در انتخابات سال ۲۰۱۶ در آن پیروز شد، نسبت به نظرخواهی های ماه سپتامبر قدری کاهش یافته و اکنون هردو با ۴۸ درصد حمایت هوادارانشان در یک تراز قرار دارند. 

آقای بایدن همچنین در چند ایالت کلیدی دیگر از جمله ویسکانسین  که برای انتخاب مجدد دونالد ترامپ حیاتی است، با ۱۷ امتیاز بر او پیشی گرفته است. نظرخواهی‌ها در ایالت میشیگان نیزنشان می‌دهد جو بایدن با ۷ امتیاز از دونالد ترامپ جلوست.  

بنظر می‌رسد جو بایدن تنها پنج روز پیش از پایان انتخابات در برخی ایالت‌ها که در آن ویروس کرونا در هفته های اخیر رو به افزایش بوده، از رئیس جمهور جلوست.  در حالیکه آمریکا به فصل آنفولانزا نزدیک می شود، کشور همچنین سخت در چنگال ابتلا به ویروس کروناست.

نظرخواهی‌های اخیر نشان می دهد که رای دهندگان بیشتری در ایالات کلیدی از جمله فلوریدا گفته‌اند در ارتباط با کنترل همه‌گیری به جو بایدن بیشتر اعتماد دارند تا دونالد ترامپ. چهل و هشت درصد از شهروندان فلوریدا که در این نظرخواهی‌ها شرکت کرده‌اند گفته‌اند که معاون سابق ریاست جمهوری در مدیریت همه‌گیری کارآمد تر از رئیس جمهور خواهد بود.

© The Independent

بیشتر از جهان