رکورد جدید کرونا در ایران؛ ۸۲۹۳ بیمار جدید، ۳۹۹ قربانی

موج سوم کرونا سیستم درمانی ایران را با مشکلات گسترده‌ای روبه‌رو کرده است

در کرمانشاه با شناسایی ۹۲۶ بیمار مبتلا به کرونا، دانشگاه علوم پزشکی از نیروهای نظامی برای توسعه ظرفیت‌های بستری کمک خواسته است- ایرنا

در شبانه‌روز گذشته ۳۹۹ شهروند ایرانی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌ و ۸۲۹۳ بیمار جدید هم شناسایی شده‌اند. این بی‌سابقه‌ترین آمار رسمی از موارد جدید ابتلا است که از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود.

علاوه بر آمار ابتلای جدید و مرگ در اثر کرونا در شبانه‌روز گذشته، آنچه سبب نگرانی سیستم بهداشتی ایران شده است، افزایش شمار افرادی است که در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند. بر اساس آمار رسمی هم‌اکنون ۵۰۵۵ نفر از مبتلایان وضعیتی وخیم دارند و باید در بخش آی‌سی‌یو بستری شوند. این درحالی است که تعداد تخت‌های آی‌سی‌یو در سراسر کشور حدود چهار هزار تخت اعلام شده و ایران با کمبود گسترده امکانات برای مداوای بیماران بدحال روبه‌رو است.

این افزایش آمار در حالی صورت گرفت که روز گذشته سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران گفته بود، موفقیت وزارت بهداشت در مقابله با کرونا مدیون حمایت‌های علی خامنه‌ای است. آقای نمکی شواهد موفقیت وزارت بهداشت در غلبه بر بیماری کرونا را اعلام نکرد.

او همچنین روز گذشته با تمجید از امکاناتی که دولت در اختیار وزارت بهداشت قرار داده گفت که هیچ دولتی به اندازه دولت حسن روحانی برای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی هزینه نکرده است.

گرچه هم‌اکنون حدود نیمی از آمار مرگ و ابتلای جدید به کرونا در تهران گزارش شده است و بیمارستان‌های پایتخت در پذیرش بیماران جدید با دشواری روبه‌رو هستند، دیگر مراکز استان نیز با مشکلات پیچیده‌ای روبه‌رو شده‌اند.

در کرمانشاه با شناسایی ۹۲۶ بیمار مبتلا به کرونا، دانشگاه علوم پزشکی از نیروهای نظامی برای توسعه ظرفیت‌های بستری کمک خواسته است.

بهمن روشنی، رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مورد سرعت بحرانی شدن وضعیت این شهر گفت: «تعداد مبتلایان به کرونا نسبت به ۶ مهرماه بیش از ۲ برابر و نسبت به شهریور بیش از چهار برابر است.»

بیشتر از