معمای هالووینی سازمان اطلاعات آمریکا در توییتر

این سازمان با ارائه دو تصویر از ۳.۱ میلیون نفر دنبال‌کننده حساب توییتری خود سوالاتی پرسید

عکس از حساب کاربری CIA در توییتر

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی.‌آی.‌ای)، هواداران خود در توییتر را به یک بازی هالووینی دعوت کرده است.

سه شنبه گذشته، این سازمان دو تصویر، مرکب از یک خانه جن‌زده‌، کدو تنبل، یک قبرستان، خفاش‌ها و اشباح را در حساب توییتر خود به اشتراک گذاشت.

این سازمان از ۳.۱ میلیون نفر دنبال‌کننده حساب توییتری خود پرسید که «آیا می‌توانید تفاوت‌های از نظر مخفی نگاه داشته شده بین این دو تصویر را شناسایی کنید؟» 

این بازی الهام‌گرفته از سنت هالووین، صدها پاسخ را از افرادی که سعی در یافتن تفاوت‌ها داشتند، در پی داشت.

پاسخ‌ها نشان می‌دهد اکثر مردم، توانستند تفاو‌ت‌های مختلفی را مشاهده کنند.  برخی تا ۱۳ تفاوت را پیدا کردند.

یکی در توییتر نوشت: « دقیقاً ۱۳ تفاوت وجود دارد.»

در حالی که بیشتر پاسخ‌ها بر روی بازی متمرکز بود، دیگران در مورد پاداش تکمیل این معما، به شوخی پرداختند.

یکی پرسید: «آیا با پاسخ درست می‌توانم به سی.‌آی.‌ای بپیوندم؟»

دیگری در کنار عکسی از همه تفاوت‌هایی که پیدا کرده بود و با دایره سفید رنگ مشخص کرده بود، گفت: «شما بچه‌ها قطعاً باید مرا استخدام کنید.»

برخی دیگر گمانه‌زنی کردند که سازمان اطلاعاتی آمریکا از معمای هالووین، به عنوان راهی برای ارسال پیام مخفی، استفاده می‌کند: «واقعاً عجیب است که سی.‌آی.‌ای این موارد را توییت می‌کند. آدم واقعاً احساس می‌کند که این تصاویر حاوی پیام مخفی به جیسون بورن است. با این حال، کدو تنبل ۱ وارونه است، کدو تنبل کنار خانه وارونه است، خفاش متفاوت است، جادوگر بزرگتر است، شبح متفاوت است.»

شخص دیگری این پرسش را طرح کرد که آیا این بازی بهترین استفاده از وقت این سازمان است؟

این افراد پرسیدند: «آیا کار مهمتری ندارید که انجام بدهید؟»

در حالی که سازمان سی.‌آی.‌ای هنوز تأیید نکرده است، اما به نظر می‌رسد که در کل ۱۳ تفاوت وجود دارد.

با این حال، اگر بین دو تصویر، تفاوت‌های بیشتری مشاهده کنید، این اولین باری نیست که بازیکنان تفاوت‌های بیشتری نسبت به آنچه که واقعاً وجود دارد، پیدا می‌کنند.

در پاسخ به معمای مشابهی که ماه گذشته توسط سی.‌آی.‌ای به اشتراک گذاشته شد، مردم گفتند که ۱۲ اختلاف پیدا کرده‌اند. اما روز بعد سیا فاش کرد که فقط ۱۰مورد اختلاف برای یافتن وجود داشته است.

این سازمان در توییت خود نوشت: «اگر بیش از ۱۰ تفاوت پیدا کردید، تمرین خوبی در هنر جاسوسی داشته‌اید. همیشه به دنبال فرصت‌ها برای یادگیری باشید.»

علاوه بر معماها، سی.‌آی.‌ای همچنین بخشی از وب‌سایت خود را به «بچه‌ جاسوس‌ها» اختصاص داده است که در آن کودکان از طریق بازی‌ها به یادگیری بیشتر در مورد کار اطلاعاتی تشویق می‌شوند.

 اوایل این ماه، با توجه به موضوع هالووین، و در آماده‌سازی برای این تعطیلات، این آژانس نکات و ترفندهایی را برای مبدل‌پوشی با تم هالووین به اشتراک گذاشت.

«با نزدیک شدن هالووین، زمان خوبی است که در مورد عشق خود به لباس مبدل صحبت کنیم. ما بهتر از اکثر مردم می‌دانیم که رسیدن به کمال در هنر لباس مبدل، چقدر دشوار است.»

© The Independent

بیشتر از جهان