ده خوراکی که هم دل آدم را می‌برد، هم جگر را جلا می‌دهد

هم آب دهان راه می‌افتد، هم تن آدم جان می‌گیرد

انار پر از آنتی‌اکسیدان است و به همین دلیل باعث تقویت جریان خون می‌شود- PIXABAY

(این مقاله اولین بار در سال ۲۰۱۵ منتشر شده است) 

برای بسیاری از افراد دو چیز بیش از همه ذهن آن‌ها را به خود مشغول می‌کند و عجیب نیست که این دو این‌قدر به هم نزدیک باشند: غذا و سکس. این دو به شدت به هم نزدیک هستند، هر کسی وعده غذایی عاشقانه یا هدیه‌ای شیرین را تجربه کرده است و نمی‌تواند آن صحنه معروف فیلم «نه و نیم هفته» (Nine and a Half Weeks) را فراموش کند. 

در واقع ما از همان زمانی که شروع به آماده کردن مواد غذایی می‌کنیم، اعتقادی راسخ به غذاهای هوس‌افزا داریم. اما آیا ادعاهای مبنی بر افزایش قوای جنسی مواد غذایی هیچ بهره‌ای از واقعیت دارد یا همه آن‌ها مانند برگ کاهو غیر قابل اتکا هستند؟ 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

غذاهای هوس‌افزا نام خود را از آفرودیت، الهه یونانی عشق و زیبایی به عاریه گرفته‌اند و به نظر می‌رسد بسیاری از غذاهای هوس‌افزا به داستان‌ها و روابط عشقی آن دوران برگردد. 

خود آفرودیت معمولا در حالی به تصویر کشیده می‌شد که از پوست صدفی خود بیرون آمده است و امروز هم غذاهای‌دریایی و صدف دریایی به عنوان غذاهای هوس‌افزا در نظر گرفته می‌شوند. 

دیگر مواد غذایی که احتمالا به خاطر ظاهرشان به هوس‌افزایی معروف هستند، از جمله هویج، مارچوبه، انجیر و کنگر فرنگی، همگی به نوعی شبیه آلت جنسی هستند. ممکن است این کمی به نظرتان کودکانه برسد ولی سخت نیست تا غارنشین درون خود را بیدار کنید تا امور عشق و عاشقانه را از نقطه نظر او درک و تصور کنید و به ویژه که کمی کمک تصویری هم وجود دارد و برنامه «خیار» (Cucumber) شبکه ۴، پر است از تصاویر مواد غذایی شبیه به آلات جنسی. 

دیگر مواد عجیب و غریب‌تر هم وجود دارد که به عنوان غذاهای هوس‌افزا طی سال‌های متمادی محبوبیت یافته‌اند. موادی نظیر مگس اسپانیایی، خون مار کبری، بادکنک ماهی ژاپنی و ادرار عنتر دم‌کوتاه، همه روزی به دست انسان‌ها مصرف شده‌اند به امید این که لحظات خوبی داشته باشند. همین طور موارد غم‌انگیزی نظیر شاخ کرگدن که این حیوان را به معرض انقراض کشانده است. 

شرکت «گوپ» گوئینت پالترو، نه این که بخواهد روی دست درمان‌های عجیب و معجزه‌آمیز بلند شود، اما «پارس سکس» را پیشنهاد می‌کند که در وهله اول یک دستور تهیه شکلات ساده و معصوم به نظر می‌رسد ولی کافی است بخواهید برای مواد مورد نیاز به فروشگاه محل خود بروید که متوجه می‌شوید باید ادویه‌ای چینی به نام شو وو را پیدا کنید و همچنین کمی «غبار سکس» بخرید. 

اما مواد غذایی مورد علاقه گذشتگان چه بوده است؟ موادی نظیر شکلات که در ادامه آن را به همراه چند مورد رایج از غذاهای هوس‌افزا از نظر خواهیم گذراند. 

شکلات

شکلات در ذات خود غذایی محرک احساسات است ولی همچنین حاوی مواد شیمیایی شامل اناندامید و فنیلتیلامین است که باعث افزایش تولید سروتونین در بدن می‌شود که هورمون احساس خوب است. با وجود این، این سؤال مطرح است که مغز ما توانایی جذب چه میزان از این مواد شیمیایی را دارد و اگر بخواهیم یک شیشه بزرگ شیر را برای خنثی کردن اثرات منفی آن مصرف کنیم احتمالا باعث خواباندن قوای جنسی خواهد شد. با این حال خوردن یک یا دو توت‌فرنگی آغشته به شکلات اصلا بد نیست. 

صدف دریایی

ظاهر صدف دریایی آن قدر شبیه آلت جنسی است که هر بار دیدن آن مانند اولین باری است که پسری دانش‌آموز با امور جنسی آشنا می‌شود. صدف دریایی همچنین مقادیر بالایی از فلز روی دارد که در افزایش تولید منی و تنظیم هورمون‌های جنسی نقش دارد. اما کارشناسان معتقدند شیوه هوس‌آمیز خوردن صدف دریایی (یا هورت کشیدن آن) است که باعث تقویت میل جنسی در ما می‌شود. 

مارچوبه

آن عقب زیرجلکی نخندید، بله مارچوبه ظاهری مضحک دارد. مارچوبه همچنین منبع خوبی برای ویتامین ‌ای است که در تولید و تنظیم هورمون‌های جنسی نقش دارد. اما اگر واقع‌گرا باشیم خوردن یکی دو شاخه مارچوبه با شام خود در شب موعود، باعث تفاوت چندانی نخواهد شد. 

فلفل قرمز

غذاهای تند باعث گرم شدن بدن، افزایش تپش قلب، حساسیت بیشتر عصب‌های حسی و افزایش جریان خون می‌شوند، درنتیجه ادعاها در این باره احتمالا بهره‌ای از واقعیت دارد. فقط به یاد داشته باشید بعد از خوردن فلفل قرمز دست‌های خود را بشویید. 

هندوانه

این میوه حاوی سیترولین است که دقیقا مانند عملکرد ویاگرا، رگ‌های خونی را سست می‌کند. به علاوه هندوانه گزینه سبک‌تری به عنوان دسر است که شما را سراسر عصر هوشیار نگه می‌دارد. 

در ادامه پنج موردی که کمتر رایج‌ است را از نظر می‌گذرانیم: 

ماکا یا جینسینگ پرویی

لقب این ریشه شیرین سبزیجات، ویاگرای پرویی است و مطالعه مصرف آن در حیوانات حاکی از ویژگی‌های هوس‌افزای آن است گرچه مصرف آن در انسان‌ها به طور عمده مورد مطالعه قرار نگرفته است. همچنین گفته می‌شود این میوه باعث افزایش بنیه و بالا رفتن سطح هوشیاری می‌شود. 

کرفس

این جذاب‌ترین ماده غذایی نیست ولی حاوی آندروژن‌های گیاهی است که خیلی شبیه تستوسترون است و می‌تواند میل جنسی را در زنان افزایش دهد. 

انار

این میوه که به سیب عشق مشهور است نیز شبیه آلت جنسی است و تاثیری محسوس دارد. انار پر از آنتی‌اکسیدان است و به همین دلیل باعث تقویت جریان خون می‌شود که به نوبه خود موجب افزایش حساسیت در ناحیه آلت جنسی می‌شود. 

موز

تمام خاصیت آن به پتاسیم برمی‌گردد. گرچه شکلش شبیه آلت مردانه است و ممکن است بلافاصله میل جنسی را تقویت کند اما پتاسیم همچنین باعث تقویت قدرت ماهیچه‌ها می‌شود و در عرصه نظر باعث تقویت و شدت یافتن ارضای جنسی می‌شود. 

شابانک

رومیان باستان خواص هوس‌افزای شابانک را کشف کردند و از آن در معجون‌های عشق استفاده می‌کردند. این سبزی به شدت برای سامانه هاضمه بدن خوب است و پر از مواد مغذی است که ممکن است باعث شود بعد از مصرف آن احساس خیلی خوبی داشته باشید اما هنوز اثبات نشده که این سبزی شما را در اتاق خواب به گلادیاتوری خستگی‌ناپذیر مبدل می‌سازد یا نه…

© The Independent

بیشتر از زندگی