آمار شگفت‌آور آزار جنسی در خانه‌های سالمندان استرالیا: ۵۰ مورد در هفته

بر اساس یک تحقیق از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ حدود ۲ هزار و ۵۳۰ مورد تعرض یا آزار جنسی در خانه‌های سالمندان رخ داده است

بسیاری از موارد آزار و اذیت سالمندان یا بدرفتاری کارکنان مراکز یا دیگر افراد سالخورده با آنها، یا گزارش نمی‌شود- PHILIPPE LOPEZ / AFP

نتایج یک تحقیق سراسری جدید در استرالیا نشان می‌دهد که هر هفته حدود ۵۰ مورد آزار و اذیت جنسی افراد سالخورده ساکن در خانه‌های سالمندان در سراسر آن کشور رخ می‌دهد، که موجب بروز نگرانی‌های گسترده‌ای شده است.

فدراسیون پرستاری و مامایی استرالیا ابتدا در اواسط شهریور ماه گزارش داد که هر هفته بیش از ۱۰۰ شهروند سالخورده و آسیب‌پذیر در خانه‌های سالمندان مورد تجاوز، تعرض یا آزار جنسی قرار می‌گیرند و حتی به قتل می‌رسند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در آن گزارش با اشاره به این که وزارت بهداشت استرالیا در سال گذشته ۵ هزار و ۲۳۳ گزارش از موارد آزار جنسی در خانه‌های سالمندان دریافت کرده بود، گفته شده است که آمار واقعی قربانیان می‌تواند تا ده برابر بیشتر باشد.

کمتر از دو ماه بعد، کمیسیون سلطنتی مراقبت از سالمندان استرالیا اعلام کرد طبق تحقیق جدیدی که در کشور انجام شده، از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ حدود ۲ هزار و ۵۳۰ مورد تعرض یا آزار جنسی در خانه‌های سالمندان رخ داده است.

این کمیسیون که در سال ۲۰۱۸ و به دنبال انتشار گزارش‌های متعدد در همین زمینه تشکیل شد، می‌گوید گزارش‌های زیادی از موارد مختلف بدرفتاری و سوء استفاده از افراد سالخورده ساکن در خانه‌های سالمندان دریافت کرده است.

اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا با بیان این که «ما برای ارائه حمایت‌های بهتر از شهروندان استرالیایی سالخورده‌‌مان، می‌توانیم، و باید، اقدامی انجام دهیم،» گفته است توصیه‌هایی را در این زمینه به مرحله اجرا خواهد گذاشت.

با این حال بسیاری از موارد آزار و اذیت این افراد یا بدرفتاری کارکنان مراکز یا دیگر افراد سالخورده با آنها، یا گزارش نمی‌شود یا اگر تعرض و بدرفتاری توسط سالمندی که دچار زوال عقل است صورت بگیرد، معمولا ثبت نمی‌شود.

به همین دلیل پژوهشگران برآورد کرده‌اند بیش از ۳۲ هزار مورد آزار و اذیت فیزیکی، جنسی و روحی در طول یک سال در مراکز نگهداری سالمندان در سراسر استرالیا رخ داده است.

بیشتر از جهان