لیگ فوتبال؛ گام بلند آسیایی برای ورزش اسرائیل

ایران ورزشکاران خود را مجبور تمارض یا باخت عمدی می‌کند تا در برابر اسرائیل به میدان نروند

این توافق شانس تازه‌ای به ورزشکاران اسرائیلی می‌دهد که در تیم‌های آسیایی بازی کنند-Al-Nasr SC / AFP

لیگ‌های فوتبال اسرائیل و امارات متحده عربی اعلام کردند که روز سه‌شنبه در مورد بازی‌های آینده به توافق رسیدند.

به گزارش آسوشیتدپرس، مسئولان لیگ فوتبال حرفه‌ای اسرائیل و امارات متحده عربی تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردند که شامل برگزاری مسابقات بین تیم‌های هر کشور است.

رئیس لیگ فوتبال اسرائیل، ارز هالفون گفت: «به نظر می‌رسد آنچه ما را متحد می‌کند ازآنچه باعث جدایی ماست بیشتر باشد.» او در ادامه زمینه‌های احتمالی همکاری بین اسرائیل و امارات را شامل «ارتقا فن‌آوری‌های ورزشی و همکاری‌های تجاری » ذکر کرد.

این توافق پس از امضای توافقنامه ابراهیم در شهریورماه امسال بین اسرائیل و امارات متحده عربی انجام شد. بر اساس توافق‌نامه ابراهیم روابط بین دو کشور به‌صورت رسمی عادی شد.

ورزشکاران اسرائیلی امیدوارند این حرکت به بایکوت اسرائیل در ورزش و تحریم ورزشکاران اسرائیلی در مسابقات ورزشی پایان دهد. با توجه به مناقشهٔ اعراب و اسرائیل، ورزشکاران و تیم‌های اسرائیل در مواردی به دلایل سیاسی از مسابقات منع شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مشکلات ناشی از آن باعث شده که با اینکه این کشور در آسیا واقع شده است اما عمده فعالیت‌های ورزش آن در اروپا و همراه با تیم‌های اروپایی باشد. یکی از این موارد اجازه نداشتن ورزشکاران ایرانی به انجام مسابقات فردی یا گروهی با اسرائیل بود.

ایران اگرچه هیچ‌گاه به‌صورت رسمی اعلام نکرد به دلیل سیاسی ورزشکاران اسرائیل را تحریم کرده است اما با فشار روی ورزشکاران آن‌ها را وادار به تمارض به بیماری یا باخت عمدی می‌کند تا در برابر ورزشکاران اسراپیلی قرار نگیرند.

این توافق شانس تازه‌ای به ورزشکاران اسرائیلی می‌دهد که در تیم‌های آسیایی بازی کنند.

پس از توافق‌نامه عادی‌سازی، تیم فوتبال النصر مستقر در دبی، دیا صبا، هافبک تیم ملی اسرائیل را به خدمت گرفت که اولین اسرائیلی بود که در یک تیم در یکی از کشورهای عربی خلیج‌فارس بازی می‌کند.

بیشتر از ورزش