فیس‌بوک: هکرهای ایرانی «انتخابات آمریکا» سابقه‌دار هستند

«آنها در کمپین انتشار اطلاعات غلط در اسرائیل و عربستان نقش داشتند»

برخی از لینک‌های فنی به شبکه انتشار اطلاعات غلط مرتبط با صدا و سیما مربوط بود که در اردیبهشت‌ماه سال جاری مسدود شد-REUTERS/Dado Ruvic/Illustration

فیس‌بوک می‌گوید، هکرهای ایرانی که متهم به تهدید رای‌دهندگان آمریکایی و انتشار اطلاعات غلط درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هستند، سال گذشته نیز در کمپین انتشار اطلاعات غلط در خاورمیانه مشارکت داشتند.

مقامات امنیتی آمریکا هفته گذشته ایران را متهم کردند که با ارسال ایمیل‌های تهدید‌آمیز برای رای‌دهندگان آمریکایی و گمراه کردن آنها، در انتخابات آمریکا مداخله کرده است.

تهران این اتهام را رد کرد. اما اکنون فیس‌بوک می‌گوید، یک حساب کاربری جعلی را که برای انتشار یک ویدیو روی این سایت تلاش می‌کرد را به حال تعلیق درآورده است. به گفته فیس‌بوک، این حساب کاربری با ۲۰ حساب کاربری دیگر در فیس‌بوک و اینستاگرام مرتبط بوده که سال گذشته عملیات انتشار اطلاعات در خاورمیانه از جمله کشورهایی مانند اسرائیل و عربستان سعودی را بر عهده داشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مدیر بخش سیاست امنیت سایبری فیس‌بوک می‌گوید، حساب‌های کاربری که اخیرا کشف شدند، غیر فعال شدند اما قبلا در کمپین انتشار اطلاعات غلط فعال بوده‌اند.

گزارش رویترز حاکی از آن است که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا همچنان در حال برآورد این موضوع هستند که چه کسی در ایران دستور این حمله‌های سایبری را می‌دهد.

به گفته فیس‌بوک، برخی از لینک‌های فنی به شبکه انتشار اطلاعات غلط مرتبط بود که در اردیبهشت‌ماه سال جاری مسدود شد. این شبکه با صدا و سیمای جمهوری اسلامی و برخی مقامات دولتی ایران در ارتباط بود.

فیس‌بوک می‌گوید ۲۲ حساب کاربری اینستاگرام و دو صفحه را که با هویت‌های جعلی از ونزوئلا و مکزیک در مورد سیاست و انتخابات آمریکا اطلاعات غلط منتشر می‌کردند را شناسایی و مسدود کرده است.

بیشتر از جهان