رویترز: هواپیمای تحریم شده ایران در ونزوئلا فرود آمد

«فارس‌ایر قشم» به اتهام انتقال سلاح به سوریه در فهرست تحریم‌های آمریکا است

اطلاعات وب‌سایت فلایت‌رادار۲۴ نیز نشان می‌دهد که این هواپیما یک شب قبل تهران را به مقصد کاراکاس ترک کرده است-سفرستان

یک هواپیمای ایرانی که متعلق به شرکت تحریم شده از سوی آمریکا است، روز سه‌شنبه در ونزوئلا فرود آمد. شرکت «فارس‌ایر قشم»، مالک این هواپیما به اتهام انتقال سلاح به سوریه تحریم شده است.

رویترز به نقل از یک حقوقدان ونزوئلایی و اطلاعات ترافیک هوایی می‌نویسد: «هواپیمای EP-FAB 747» فارس‌ایر قشم بعدازظهر روز گذشته در فرودگاه ماکیتا به زمین نشسته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فارس‌ایر قشم از سال گذشته در فهرست تحریم‌های خزانه‌داری آمریکا قرار گرفت. آمریکا می‌گوید این شرکت به «انتقال سلاح‌های مرگبار» به سوریه با هدف حمایت نظامی جمهوری اسلامی از دولت بشار اسد، کمک کرده است.

اطلاعات وب‌سایت فلایت‌رادار۲۴ نیز نشان می‌دهد که این هواپیما یک شب قبل تهران را به مقصد کاراکاس ترک کرده است.

هنوز روشن نیست این هواپیما حامل چه محموله‌ای بوده است. پیش از این گزارش‌هایی از فرود بیش از ۱۲ هواپیمای شرکت هواپیمایی ماهان در ونزوئلا منتشر شده بود. گفته شد این هواپیماها حامل تجهیزات پالایشگاهی و تکنسین‌های نفتی بوده‌اند.

شرکت هواپیمایی ماهان نیز از ۱۰ سال پیش به اتهام همکاری با سپاه پاسداران و انتقال سلاح در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار دارد.

هواپیمای فارس‌ایز قشم در حالی در ونزوئلا فرود آمد که مقامات آمریکایی در مورد همکاری جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا هشدار داده‌اند. همچنین واشینگتن تهدید کرده، در صورتی که ایران برای ونزوئلا موشک ارسال کند، این محموله را منهدم خواهد کرد.

بیشتر از جهان