به رغم شرایط بحرانی کرونا، مراسم ۱۳ آبان برگزار می‌شود

فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران: ما روزهای تلخ پایتخت را می گذرانیم

در حالی که ستاد مبارزه با کرونا به شدت نگران افزایش مرگ و میر است، قرار است مراسم ۱۳ آبان برگزار شود - عکس از خبرگزاری صداو سیما

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام کرد که مراسم مبارزه با استکبار جهانی در روز ۱۳ آبان، به‌صورت محدود برگزار می‌شود.

نصرت‌الله لطفی، گفت که باتوجه‌به هم‌زمانی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در ۱۳ آبان امسال با ۱۷ ربیع‌الاول، سالروز ولادت پیامبر اسلام و امام جعفر صادق و هفته وحدت، مراسم به‌صورت محدود و نمادین برگزار می‌شود. به گفته وی به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزاری این مراسم شرایط ویژه‌ای دارد.

مجلس شورای اسلامی روز تسخیر سفارت آمریکا و گروگان گرفتن دیپلمات‌های آمریکایی در روز در ۱۳ آبان را «روز جهانی مبارزه با استکبار» نام‌گذاری کرده است.

لطفی در ادامه افزود که به دلیل نگرانی‌های ناشی از شیوع کرونا، این مراسم با رعایت موازین بهداشتی برگزار می‌شود.

همچنین قرار است به جز این مراسم، نشستی نیز در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با حضور خالد القدومی نماینده جنبش اسلامی حماس در ایران، ابراهیم الدیلمی سفیر یمن در تهران و ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران، برگزار شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برگزاری مراسم ۱۳ آبان در حالی صورت می‌گیرد که دکتر علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران، گفته است: ما در تهران و در دوران شیوع ویروس کرونا شرایط متفاوتی نسبت به دیگر شهرهای کشور داریم و همین امر کار را برای ما سخت‌تر کرده است. او همچنین مجدداً تأکید کرد که ما روزهای تلخ پایتخت را می‌گذرانیم و باید شاهد سخت‌گیری در پروتکل‌های بهداشتی باشیم و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شود.

پیش‌تر و در زمان برگزاری مراسم محرم نیز، عدم اعتنای مجریان مراسم‌ها به توصیه‌های بهداشتی باعث شد تا موجی جدید از کرونا در کشور ایجاد شود و فشار بسیاری را بر کار درمان وارد کند.

روز گذشته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که ۳۳۷ بیمار کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت جان خود را ازدست‌داده‌اند. سیما سادات لاری همچنین افزود: مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۵۷۴ هزار و ۸۵۶ نفر رسیده است.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال‌وبختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان، همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.

بیشتر از