نجات ۴۵ کودک گم‌شده و ۱۰۹ قربانی قاچاق انسان در عملیات پلیسی آمریکا

در جریان یکی از بزرگترین عملیات قاچاق انسان برای سکس در تاریخ آمریکا ۱۷۹ نفر دستگیر شدند

این عملیات با شرکت بیش از ۵۰ نهاد مجری قانون انجام گرفت که برای هدایت عملیات یورش همزمان در سراسر ایالت همکاری کردند-Jeff Dean / AFP

در جریان یکی از بزرگترین عملیات قاچاق انسان برای سکس در تاریخ آمریکا، ۴۵ کودک گم‌شده نجات یافته و ۱۷۹ نفر دستگیر شدند.

دادستان کل ایالت اوهایو، دیوید یوست، گفت، ۱۰۹ نفر طی عملیات «امید پائیزی» نجات یافتند. این عملیات با شرکت بیش از ۵۰ نهاد مجری قانون انجام گرفت که برای هدایت عملیات یورش همزمان در سراسر ایالت همکاری کردند.

در این عملیات سه روزه در سراسر کلومبوس، کلانترهای آمریکایی و افسران مخفی به نجات کودکان در مناطق کویاهوگا،‌ فرانکلین و لوکاس پرداختند. در این عملیات یک دختر ۱۴ ساله نجات یافت، که گزارش مفقود شدن او از کلیولند رسیده بود، و یک دختر ۱۵ ساله دیگر که شش ساعت پیش از لانکستر گزارش گم شدن او منتشر شده بود.

یک پسر بچه ۱۵ ساله دیگر، که به علت تیرندازی‌های متعدد و خشونت خانگی حکم دستگیری داشت، به گفته مقامات در حالی دستگیر شد که سلاح آماده شلیک در دست داشت. چند کودک مفقود شده دیگر نیز طی عملیات ایست بازرسی خیابانی در ویرجینیایی غربی پیدا شدند.

آقای یوست در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «عملیات امید پائیزی نه تنها با احتساب تعداد دستگیری‌ها بلکه به علت نجات جان تعداد کسانی که از شر این شیاطین رهایی یافتند، عملیات موفقی محسوب می‌شود. تک‌تک سازمان‌ها در این تیم آرزوی روزی را دارند که هیچ فردی در اوهایو خریده و فروخته نشود. در اوهایو خرید سکس ممنوع است!»

از میان دستگیرشدگان، ۱۵۷ مرد به اتهام واسطه‌گری و جرایم دیگر، از جمله حمل سلاح گرم، دستگیر شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

۲۲ نفر به اتهام تلاش برای انجام سکس با کودکان دستگیر شدند. اتهمات دیگر دستگیرشدگان عبارتند از ایجاد مزاحمت، اقدام به تحریکات جنسی با کودک، حمل وسایل خلاف و سایر اتهامات جنایی.

امید پائیزی، سومین عملیات بزرگ مبارزه با قاچاق انسان طی هفته‌های گذشته بوده است، که پس از «عملیات تور امن» در اوهایو و «عملیات فراموش‌نشدنی» در جورجیا، که موجب دستگیری‌های متعدد و نجات کودکان شدند صورت گرفت.

این عملیات با مشارکت اداره تحقیقات فدرال و وزارت امنیت کشور در کنار ادارات پلیس و کلانتری‌های محلی و ایالتی انجام شد.

گروهبان دانا هس، رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق انسان در اوهایو، گفت:‌ «این اعضاء آسیب‌پذیر جامعه ما معمولا در اثر لغزش به دام می‌افتند.»

«این عملیات نشان داد که چه تعداد عظیمی از قربانیان احتمالی می‌تواند وجود داشته باشد که مجریان قانون فرصت یافتند با آنها تماس برقرار کرده و به خدمت جامعه برگردانند.»

کودکان و قربانیان نجات‌یافته به مراکز خدمات اجتماعی از جمله «مرکز تجاوز کلیولند» معرفی شدند.

رئیس و مدیر اجرایی این مرکز، ساندرا میلر، گفت عملیاتی نظیر امید پائیزی با دستگیری متخلفان و کاهش تقاضا برای قاچاق انسان، مانع از آسیب رساندن به بسیاری از کودکان دیگر شد.

وی افزود: «نجات‌یافتگان تجاوز و قاچاق سکس شایسته اعتماد هستند و باید به عدالت دسترسی داشته باشند.»

© The Independent

بیشتر از جهان