مشارکت در رأی‌گیری زودتر از موعد در آمریکا از انتخابات ۲۰۱۶ فراتر رفت

در مدت باقی مانده تا انتخابات تمرکز نامزدها بر سفرهای انتخاباتی، به ویژه به ایالت‌های چرخشی است

آمارهای اولیه حاکی است که تا صبح روز دوشنبه حدود ۵۸.۶ میلیون برگه رأی دریافت شده است- Spencer Platt/Getty Images/AFP

هشت روز مانده به تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده، میزان مشارکت مردم در رأی گیری زودتر از موعد از مجموع آرای اخذ شده در دوره مشابه چهار سال پیش فراتر رفت.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، امکان ارائه برگه‌های رأی به صورت حضوری به مراکز مربوطه در برخی ایالت‌ها، مانند فلوریدا و تگزاس، باعث افزایش سریع تعداد آرای ماخوذه شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوم نوامبر (سیزدهم آبان) برگزار می‌شود، اما شهروندان آمریکایی در برخی ایالت‌ها این امکان را دارند که در دوره مشخصی، زودتر از موعد رأی دهند.

به دلیل همه‌گیری کرونا، برگزاری انتخابات امسال مانند گذشته و تجمع در مراکز مشخص اخذ رأی امکان‌پذیر نیست و رأی‌گیری از طریق پست یا مراجعه به صندوق‌های ویژه انجام می‌شود.

آمارهای اولیه حاکی است که تا صبح روز دوشنبه حدود ۵۸.۶ میلیون برگه رأی دریافت شده است. این آمار در دوره رأی گیری زودتر از موعد در انتخابات سال ۲۰۱۶ حدود ۵۸ میلیون بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نامزد حزب جمهوریخواه است که برای انتخاب دوباره و ماندن در کاخ سفید برای یک دوره چهار ساله دیگر، با جو بایدن نامزد حزب دموکرات رقابت می‌کند.

به نوشته آسوشیتدپرس، مجموع آرای بایدن تا امروز همچنان از مجموع آرای ترامپ بیشتر بوده، با این حال رئیس جمهوری کنونی در حال کاستن از فاصله خود با معاون رئیس جمهوری سابق است.

احزاب دیگری مانند، حزب سبز و حزب لیبرترین، نیز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت دارند؛ اما رقابت همیشه بین نامزدهای دو حزب عمده دموکرات و جمهوریخواه بوده است.

در مدت باقی مانده تا موعد انتخابات و با اتمام مناظره‌های تلویزیونی، تمرکز نامزدها بر سفرهای انتخاباتی، به ویژه به ایالت‌های چرخشی است که از آنها با عنوان «میدان نبرد» یاد می‌شود.