مرگ سه کارگر مترو در تهران به دلیل سقوط بالابر

این دستگاه بالابر شهریور امسال گواهی تایید سلامت براساس استانداردهای مرجع ملی و بین‌المللی دریافت کرده بود

این حادثه حوالی ساعت ۱۰ صبح امروز به وقوع پیوست- مهر

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه از مرگ سه کارگر در بخش پیمانکاری این پروژه، بر اثر سقوط بالابر در ایستگاه در حال ساخت توحید، خبر داد. 
براساس خبر ایرنا، این حادثه حوالی ساعت ۱۰ صبح امروز به وقوع پیوست و براساس اطلاعات اولیه علت حادثه، خروج کابین دستگاه بالابر پیمانکار پروژه از روی ریل و سقوط بوده است. 
به گفته علی امام، مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه، تعدادی از افراد مشغول در این کارگاه جان سالم به در برده‌اند اما اپراتور دستگاه بالابر و دو نفر جوشکار همین پیمانکار بر اثر سقوط آسانسور کارگاهی جان باخته‌اند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علی امام می‌گوید، این دستگاه بالابر در تاریخ ۳۱ شهریور ماه امسال و پس از بازرسی ادواری، گواهی تایید سلامت براساس استانداردهای مرجع ملی و بین‌المللی دریافت کرده است. 
روزنامه دولتی ایران در بهمن ۹۸ نوشت، گزارش‌های مراجع رسمی نشان می‌دهد مرگ‌ومیر ناشی از حوادث کاردر ایران رو به افزایش است به طوری که آمار‌های ارائه شده از سوی مسؤولان سازمان پزشکی قانونی کشور، بیانگر آن است مرگ‌ومیر کارگران در ۹ ماهه نخست سال ۹۸ در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته افزایش ۸.۵ درصدی داشته است. 
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور در گفت‌وگویی با این روزنامه گفته بود سقوط از بلندی مهم‌ترین علت فوت کارگران به حساب می‌آید. 
ایسنا در گزارشی در مرداد ماه امسال نوشت، حوادث ساختمانی و معدن بیشترین آمار تلفات نیروی کار در ایران را به خود اختصاص داده و بیشترین سهم آسیب‌دیدگان شغلی متعلق به فعالیت‌های ساختمانی در کشور است.

بیشتر از