افزایش ۲۰ برابری آمار جان‌باختگان کرونا در تهران

«آلودگی هوا می‌تواند یکی از دلایل افزایش چندبرابری مرگ‌و‌میرهای حاصل از کرونا در تهران باشد»

شورای شهر تهران می‌گوید، تعداد مرگ‌های ناشی از کرونا در پایتخت به ۱۵۰ تا ۱۶۰ نفر در روز رسیده است- Majid Asgaripour/WANA via REUTERS

یکی از اعضای شورای شهر تهران از افزایش ۱۵ تا ۲۰ برابری مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در تهران پایتخت ایران در هفته‌های اخیر، نسبت به اردیبهشت ماه خبر داده است. هم‌زمان وزارت بهداشت فوت ۳۳۷ بیمار مبتلا به کرونا را در شبانه‌روز گذشته در کشور گزارش کرده است. تعداد مبتلایان به کرونا در ایران نیز در یک شبانه‌روز به حدود شش هزار نفر رسیده است.

در حالی که برای چند روز متوالی آمار جان‌باختگان کرونا در ایران و تهران افزایش چشمگیری داشت، محمودمیرلوحی، عضو شورای شهر تهران امروز گفت کارشناسان معتقدند «آلودگی هوا» می‌تواند یکی از دلایل افزایش چندبرابری مرگ‌و‌میرهای حاصل از کرونا باشد.

شورای شهر تهران می‌گوید، تعداد مرگ‌های ناشی از کرونا در پایتخت به ۱۵۰ تا ۱۶۰ نفر در روز رسیده است و نسبت به هفت ماه پیش از این که آمار جان‌باختگان کرونا حداکثر ۹ نفر بود،  ۱۵ تا ۲۰ برابر شده است.

تهران برای چند روز متوالی از هفته گذشته در شرایط بد آلودگی هوا قرار دارد و برخی مقام‌های بهداشتی نیز هم‌زمانی آلودگی هوای پایتخت با همه‌گیری موج سوم کرونا را هشدار داده بودند. آلودگی هوا در کلان‌شهر تهران که همه‌ساله در میانه پاییز شروع می‌شود، همواره برای بیماران با مشکل حاد ریوی و تنفسی خطرناک بوده است.

به گفته این عضو شورای شهر تهران هم‌زمانی معضل آلودگی هوا و کرونا باید جدی گرفته شود، چرا که آمار جان‌باختگان ناشی از ابتلا به ویروس کووید-۱۹ فراتر از موج سوم رفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از آن جایی که امکان استفاده مردم از اتوبوس و مترو در این شرایط به دلیل خطر اجتماع مردم توصیه نمی‌شود، شورای شهر از مردم خواست تا در خانه بمانند.

هم‌زمان عباس پاشا، معاون استاندار تهران نیز گفت ۱۵ درصد از کارکنان دولتی استان تهران به کرونا مبتلا شده‌اند که بیشترین آمار در شهرستان‌های دماوند و ورامین است.

کارکنان بانک‌ها و مخابرات به دلیل مراجعات مردمی بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا را در استان تهران به خود اختصاص داده‌اند.

براساس اعلام اتاق اصناف، از امروز فعالیت سه گروه شغلی در ۴۳ شهرستان ایران تعطیل می‌شود. اما شهرستان تهران از استان تهران با وجود شرایط بد هوا به لحاظ آلودگی و آمار بالای جان‌باختگان کرونا، مشمول این محدودیت نیست و براساس اعلام اتاق اصناف، محدودیت‌ها در تهران مانند هفته‌های گذشته است.

همچنان ۲۷ استان ایران در شرایط قرمز شیوع کرونا قرار دارند.

بیشتر از