رییس پدافند غیرعامل: در پنج استان هسته‌ای قرارگاه پرتویی ایجاد کرده‌ایم

اظهارات این مقام ارشد دفاعی در حالی است که تنش بین ایران و آمریکا بر سر برنامه‌های هسته‌ای و موشکی جمهوری اسلامی بالا گرفته است

غلامرضا جلالی رییس پدافند غیر عامل- خبرگزاری مهر

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران روز دوشنبه در یک نشست امنیتی در تهران اعلام کرد برای مقابله با تهدیدهای ناشی از نشت احتمالی مواد پرتویی (رادیواکتیو) و پیامدهای آن، در پنج استان هسته‌ای کشور «قرارگاه‌های پدافند پرتویی» ایجاد شده است.

غلامرضا جلالی در نشست مشترک با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و وزیر کشور گفت قرارگاه‌های پدافند پرتویی به عنوان سازوکاری برای مدیریت مقابله با تهدیدات ناشی از نشت احتمالی مواد پرتویی و پیامدهای آن ایجاد شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در گزارشی که خبرگزاری تسنیم منتشر کرده مشخص نیست آیا او نام استان‌هایی که از آنها با عنوان «هسته‌ای» یاد کرده، یا تاسیسات موجود در آنها را مشخص کرده است یا خیر. وی در تیر ماه گذشته و در یک مصاحبه تلویزیونی، از ۷ استان هسته‌ای در ایران صحبت کرده بود.

اظهارات این مقام ارشد دفاعی در حالی است که تنش بین ایران و ایالات متحده بر سر برنامه‌های هسته‌ای و موشکی جمهوری اسلامی، پس از خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای برجام و اعمال تحریم‌ها و عدم موافقت تهران برای گفت‌وگو، شدت گرفته است.

از سوی دیگر موضوع حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران، به ویژه از سوی اسرائیل که جمهوری اسلامی موجودیت آن را به رسمیت نمی‌شناسد و تهدید به نابودی آن کرده است، در گذشته هم مطرح بوده که طبق گزارش‌ها دولت آمریکا مانع آن شده است.

در همین حال، سازمان مجاهدین خلق ایران، از گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی، اواخر مهر در یک نشست خبری در آمریکا از دو سایت مخفی «سرخه‌حصار» در تهران و «مریوان» در آباده خبر داد که فعالیت‌هایی برای «تولید سلاح هسته‌ای» داشته‌اند.

آمریکا و متحدان آن از این نگران هستند که ایران تحت پوشش یک برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز به دنبال دستیابی به توانایی ساخت سلاح هسته‌ای باشد. تهران این اتهام را رد می‌کند و به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه بازرسی از مراکز اتمی را داده است.

بیشتر از