کشف یک مورد مثبت کرونا و آزمایش از پنج میلیون نفر در چین

چین بالاترین شمار موارد ابتلای بدون نشانه را در تقریبا هفت ماه گذشته اعلام کرده است

چین در کاهش موارد ابتلا و بازگرداندن زندگی به شرایط عادی تقریبا موفق عمل کرده است- HECTOR RETAMAL / AFP

به دنبال نتیجه مثبت آزمایش کرونای یک کارگر کارخانه که موجب انجام آزمایش‌گیری گسترده و همگانی شد، چین بالاترین شمار موارد ابتلای بدون نشانه را در تقریبا هفت ماه گذشته اعلام کرده است.  

این جهش موارد ابتلا در شهر دورافتاده کاشگار در شمال‌غرب منطقه سین‌کیانگ رخ داده است، جایی که یک زن نوجوان ۱۷ساله شاغل به کار در یک کارخانه پوشاک، روز شنبه نتیجه آزمایشش مثبت اعلام شد.  

علی‌رغم این که این زن نشانه‌ای از بیماری را نشان نداده است، مقام‌ها تصمیم گرفتند که از تمامی چهار میلیون و ۷۵۰ هزار اهالی شهر آزمایش بگیرند، اقدامی که ۱۳۷ نتیجه مثبت آزمایش افراد را در روز شنبه، به دنبال داشت که همگی ابتلاهای بدون نشانه ‌بودند.  

معلوم نیست که این نوجوان از کجا به ویروس مبتلا شده است، اما نتیجه آزمایش تمامی ۸۳۱ نفری که با او در کارخانه کار می‌کنند، منفی اعلام شد. روزنامه مورنینگ پست جنوب چین نوشت که به گفته مقام‌ها تمامی موارد جدید روز یک‌شنبه به یک فرد مبتلای دیگر در یک کارخانه دیگر مرتبط بوده‌اند.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از بعدازظهر یک‌شنبه، از بیش از دو میلیون و ۸۴۰ هزار نفر در منطقه کاشگار آزمایش کرونا گرفته شده است و قرار است که از افراد باقی مانده نیز تا روز دوشنبه آزمایش گرفته شود.  

مدارس در این شهر بسته شده‌اند و شهروندان اجازه خروج از منازل را ندارند مگر آن که نتیجه منفی آزمایش را نشان دهند.  

این شیوع ویروس، بزرگ‌ترین خوشه ابتلا به ویروس کرونا در ارتباط با بازار مواد خوراکی در ماه ژوئن است. میزان و سرعت آزمایش‌گیری در راستای نمونه‌های قبلی شیوع ویروس در چین است، از جمله در کینگدائو در ماه جاری میلادی، که طی آن از تمامی جمعیت ۹ میلیون نفری شهر آزمایش گرفته شد. در ماه مه نیز، چین از تمامی ۱۱ میلیون سکنه ووهان آزمایش گرفت، شهری که ویروس جدید کرونا، پس از کشف یک گروه از موارد ابتلا، اولین بار در آن جا شناسایی شد.  

چین در کاهش موارد ابتلا و بازگرداندن زندگی به شرایط عادی تقریبا موفق عمل کرده است، اما موارد گروهی کوچک ابتلا و شیوع ویروس کرونا، کماکان دیده می‌شود و در مجموع ۲۰ مورد جدید ابتلاء دارای نشانه و ۱۶۱ مورد ابتلای بدون نشانه، در تاریخ ۲۵ اکتبر در سرزمین اصلی چین گزارش شد.  

شمار کلی موارد تاییدشده ابتلا به کووید-۱۹ در سرزمین اصلی چین تا به این تاریخ، ۸۵ هزار و ۸۱۰ نفر است و شمار کلی جان‌باختگان در رقم چهار هزار و ۶۳۴ نفر باقی مانده است.  

گزارش‌های بیشتر از خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان