تایمز: ایرانی به قتل رسیده در ایتالیا، دلال سلاح برای تهران بود

۹ ایرانی و ایتالیایی در این پرونده ۳۰۰میلیون یورویی تجارت سلاح تحت پیگرد قرار دارند

تصویر آرشیوی از نیروهای ویژه ایتالیا در جریان دستگیری یکی از اعضای مافیای اسلحه در کالابریا-ANTONIO TACCONE / AFP

پس از اینکه منابعی در پلیس ایتالیا اعلام کردند پرونده قتل-خودکشی فیروز سعید‌انصاری در ارتباط با انتقال ۳۰۰میلیون یورو سلاح به مقصد ایران در حال بررسی است، نشریه تایمز بریتانیا نیز پسر سفر اسبق ایران در ایتالیا را «دلال سلاح» برای ایران معرفی کرد.

بنابر این گزارش، این مرد ۶۸ساله که پسر سفیر ایران در ایتالیا در زمان شاه در دهه ۷۰ میلادی است، هفته گذشته در نزدیکی رم به ضرب گلوله کشته شد. گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که این درگیری به دنبال اختلاف بر سر پول تجارت سلاح در ارتباط با مافیای مستقر در کالابریا،  قاچاقچیان روسی اسلحه و «رژیم تهران» اتفاق افتاده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گزارش‌ها حاکی از آن است که قاتل سه بار به قفسه سینه سعید انصاری که در دفترش حضور داشته شلیک کرده‌اند. به گزارش تایمز قاتل یک مرد ایرانی ۴۷ساله است که قبلا کارمند فیروز بوده است. او پیش‌تر نیز فیروز را به مرگ تهدید کرده بود. آن دو بر سر پول درگیری می‌شوند و قاتل پس از  قتل فیروز، به خودش هم شلیک می‌کند.

تایمز در ادامه می‌نویسد، فیروز در ظاهر فروشننده خودروهای لوکس و اجاره‌دهنده خودروهای قدیمی به افراد مشهور و فوتبالیست‌ها بوده است.

او همچنین در تجارت سلاح نیز دست داشته است. به گزارش «ایتلین اینسایدر» پلیس ایالیا چند روز قبل از قتل فیروز به اتهام قاچاق سلاح جنگی علیه او اعلام جرم کرده بود.

بنا بر این گزارش ۹ نفر دیگر با تابعیت‌های ایرانی و ایتالیایی نیز در این پرونده تحت پیگرد قرار گرفته‌اند.

این گزارش در ادامه به سلاح‌های فروخته شده به ایران اشاره می‌کند که در بین آنها پهپاد MQ-5 هم قرار دارد. بنا بر این گزارش، ایران قصد داشته با پرداخت ۳۰۰میلیون یورو به پهپادهای جنگی دست یابد. طول بال‌های این پهپاد به ۹ متر است و می‌تواند ۱۲۰ کیلومتر یا ۱۸ ساعت بی وقفه در ارتفاع پنج هزار متری پرواز کند. پهپاد همچنین قابلیت حمله به بمب هدایت‌شونده را دارد.

تحقیقات در مورد این پرونده ادامه دارد و مقامات تهران تا کنون به این گزارش واکنش نشان نداده‌اند.

بیشتر از جهان