استعفای «دندان‌پزشک وزیر ورزش» از مدیرعاملی پرسپولیس 

انتشار ویدیویی از مهدی رسول‌پناه خشم بسیاری از هواداران پرسپولیس را برانگیخته بود

برخی ‏استعفای رسول‌پناه را «نوش‌دارو پس از مرگ سهراب» خواندند-ایرنا

مهدی رسو‌ل‌پناه، مدیرعامل پرسپولیس، شب گذشته از سمت خود استعفا داد؛ استعفایی که حاصل حاشیه‌های فراوان روزهای اخیر در تیم قهرمان غرب آسیا بود. همه چیز از انتشار چند فایل صوتی و تصویری از رسول‌پناه ریشه می‌گرفت که در آن‌ها به صراحت و البته گاه با الفاظ زشت و توهین‌آمیز درباره برخی بازیکنان و مربیان تیم حرف زده بود. 

سخنان مدیرعامل پرسپولیس، که می‌گفتند  دندان‌پزشک  مخصوص وزیر ورزش است، خشم بسیاری از هواداران این باشگاه را برانگیخت. این خشم البته فقط مختص هواداران نبود و مربیان پرسپولیس، از جمله کریم باقری، مشخصا به اظهارات مدیرعامل تیم واکنش نشان دادند و کریم باقری صراحتا به رسول‌پناه پیشنهاد داد تا وضع از این بدتر نشده است، استعفا دهد. 

آن اتفاق، کمی بعد از واکنش کاپیتان سابق پرسپولیس و تیم ملی و مربی فعلی تیم، رخ داد و رسول‌پناه از سمت خود استعفا داد. 

مدیرعامل سابق پرسپولیس در فایل‌های منتشر شده از وی، با الفاظی زشت به اهالی استان مازندران نیز توهین کرده بود که ناچار به عذرخواهی از شهروندان این استان شد.

امروز، شنبه سوم آبان،  پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ایران در واکنش به استعفای رسول‌پناه و به نقل از مهدی علی‌نژاد، معاون ورزش قهرمانی، نوشت: «براساس قوانین ذیربط و اساسنامه باشگاه پرسپولیس، این استعفا باید در اولین جلسه هیات مدیره مطرح و پس از پذیرش نسبت به تعیین مدیرعامل جدید تصمیمات لازم اتخاذ شود.»

معاون وزیر ورزش تاکید کرده است که «وزارت ورزش و جوانان نظارت لازم و حمایت مناسب را به عمل خواهد آورد تا تیم فوتبال پرسپولیس به عنوان نماینده فوتبال ایران بتواند با حضوری قدرتمند در فینال لیگ قهرمانان آسیا پس از ۲۷ سال مجدداً جام قهرمانی باشگاههای آسیا را برای ایران به ارمغان آورد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پرسپولیس و استقلال تیم‌هایی هستند که زیرنظر وزارت ورزش اداره می‌شوند، هرچند که همواره بحث‌هایی درباره واگذاری این دوتیم به بخش خصوصی مطرح بوده است. 

در یکی از آخرین اظهارنظر‌ها، سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، گفته بود که «تمام تلاش بر این است تا قبل از پایان سال واگذاری این دو باشگاه انجام شود، اما انشاالله زودتر صورت می گیرد.»

مسعود سلطانی‌فر ادعا کرده بود که «از روزی که مجوز واگذاری سرخابی‌ها را در تاریخ ۱۸ فروردین ۹۹ از هیات عالی واگذاری شرکت‌های دولتی گرفتیم، برنامه زمانبندی داشتیم که طبق آن پیش رفتیم. فکر می‌کنم کار واگذاری را تا پاییز ۱۳۹۹ انجام دهیم تا ۲ باشگاه به صورت فرابورس به مردم، هواداران و علاقمندان واگذار شود.»

حالا و پس از استعفای رسول‌پناه، بسیاری از هواداران پرسپولیس نگران انتخاب مدیرعامل جدید هستند. بسیاری از  کاربران شبکه‌های اجتماعی و خبرنگاران ورزشی، عدم سابقه مدیریت ورزشی رسول‌پناه را عامل مشکلات اساسی «دندان‌پزشک وزیر ورزش» می‌دانند. 

برخی نیز ‏استعفای رسول‌پناه را «نوش‌دارو پس از مرگ سهراب» خواندند که بعد از تبدیل باشگاه به یک «ویرانه»، چندان فرقی ندارد که مدیر داشته باشد یا نه. 

پرسپولیس پس از قهرمانی در منطقه غرب آسیا به فینال این مسابقات رسیده است و منتظر است تا ۲۹ آذرماه به مصاف قهرمان شرق آسیا برود. 

بیشتر از ورزش