دفاع سرمربی منچستر یونایتد از بازیکن جوان این تیم میسون گرینوود

گرینوود در فصل گذشته در مسابقات ۱۷ گل به ثمر رساند

میسن گرینوود (چپ) مهاجم جوان منچستر یونایتند- JOHN SIBLEY / POOL / AFP

اوله گونر سولشر اصرار دارد که او هیچ نگرانی در مورد رفتار حرفه‌ای میسون گرینوود ندارد و این نوجوان بااستعداد منچستر یونایتد، پس از بیماری اینک آماده بازگشت به بازی مقابل چلسی است.

این فارغ‌التحصیل ۱۹ ساله آکادمی فوتبال از زمان آغاز به کار خود در مارس ۲۰۱۹ از صعود قابل توجهی برخوردار بوده است و با موفقیت شگفت‌آور در طول فصل گذشته، در فهرست کوتاه بهترین بازیکنان جوان سال انجن فوتبالیست‌های حرفه‌ای قرار گرفته است.

گرینوود در فصل گذشته در مسابقات ۱۷ گل به ثمر رساند و در اولین بازی خود در لیگ بزرگسالان انگلیس در سپتامبر به میدان رفت. اما پس از نقض دستورالعمل ایمنی برای مقابله با کرونا در ایسلند، توسط گرت ساوث گیت به خانه فرستاده شد.

در هفته گذشته صحبت‌های بیشتری در مورد رفتار این نوجوان مطرح شده بود. دوشنبه گذشته سولسکایر انکار کرد که این مهاجم که در بازی با نیوکاسل و پاری سن ژرمن حاضر نشد، در معرض اقدامات انضباطی قرار دارد.

از آن زمان، گزارش‌ها حاکی از آن است که به گرینوود در مورد رفتارش هشدار داده شده است، اما سرمربی یونایتد این موضوع را انکار کرده و هرگونه بحث وقت‌نشناسی این بازیکن را رد کرده است.

سولسکایر گفت: «وقتی خوب بازی می‌کنید، خود را هدف رسانه‌ها قرار می‌دهید. این که میسون هدف رسانه‌ها شود، برای من نکته منفی نیست.»

«او تمریناتش را انجام می‌دهد و فوق‌العاده بازی می‌کند. او اولین بازی خود در لیگ را مقابل تاتنهام انجام داد. بازی‌اش درخشان بود.»

«بله، او این تابستان با انگلستان اشتباهی کرد و ناگهان کل مطبوعات انگلستان بر سرش آوار شدند، و این چیزی است که ما باید مراقب آن باشیم.»

«او یک پسر خارق‌العاده است. من باید شما را ناامید کنم، او هرگز، هرگز دیر به تمرین نرسیده است و در زمین تمرین هیچ وقت مشکلی ایجاد نمی‌کند. او همیشه سر وقت است.»

«من گزارش‌های رسانه‌ها را دیده‌ام. برخی از بازیکنان سابق یونایتد با بی‌اطلاعی درباره او صحبت می‌کنند. هر روز عکاسانی را خارج از زمین تمرین داریم. آنها می‌توانند ببینند که این بازیکن سر تمرینات هست.»

«من نمی‌دانم این داستان‌ها از کجا آمده است. فقط باید بگویم که او یک خانواده خوب پشت سر خود دارد و سابقه خوبی در آکادمی فوتبال داشته است.»

«او خوب تمرین می‌کند. واقعا خوب تمرین می‌کند. نمی‌فهمم این داستان‌ها درباره حرفه‌ای نبودن او از کجا می‌آید.»

«بنابراین، به هر حال، این مسئله‌ای است که ما با بسیاری از دیگر بازیکنان نیز داریم. بسیاری دیگر از بازیکنان در یونایتد چنین مسئله‌ای داشته‌اند.»

سولسکایر گفت که گرینوود هنگام توضیح غیبت خود در بازی افتتاحیه روز سه‌شنبه این باشگاه در لیگ قهرمانان اروپا، به لکنت افتاده بود. اما اکنون در شرایطی که این بازیکن زیر ذره‌بین است، می‌گوید که او در حال بهبودی از بیماری است.

مربی نروژی یونایتد می‌گوید: «فکر می‌کنم میسون در این تابستان درس سختی گرفت.»

«این واقعیتی است که وقتی در منچستر یونایتد عملکرد قابل‌توجهی داشته باشید، خواه خوب باشد یا بد، مورد توجه رسانه‌ها قرار خواهید گرفت.»

«اگر بد رفتار کنید، دنبال‌تان می‌آیند.»

«اما وقتی خوب بازی می‌کنید، خودتان را از کانون توجهات دور می‌کنید.»

«حضور او در تمرینات هیچ‌وقت تا حالا مسئله نبوده است. او بسیار خوب تمرین می‌کند. من واقعاً از دیدن رشد او لذت می‌برم و امیدوارم که از بیماری‌‌اش بهبودی کامل یابد و برای این آخر هفته آماده باشد.»

بازگشت گرینوود به میدان‌‌ها برای سلسکایر که انتظار دارد این نوجوان به همراه کاپیتان هری مگوایر و بازیکن جدید این باشگاه ادینسون کاوانی به مصاف چلسی برود، اهمیت بالایی دارد. 

آنتونی مارسیال، جسی لینگارد و اریک بیلی، از جمله بازیکنانی هستند که برای بازی روز شنبه آماده نخواهند بود. آن‌ها هم مانند خود تیم بالا و پایین‌های زیادی در فصل گذشته داشته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیروزی چشمگیر ۲ بر ۱ روز سه شنبه در فرانسه به این معنی است که آنها تا به امروز در هر ۵ دیدار خارج از خانه خود پیروز بوده‌اند. با این حال، این تیم هر دو بازی خود را در استادیوم خالی خود از دست داده است.

گویی باخت ۳ بر ۱ مقابل کریستال پالاس به اندازه کافی بد نبود، چرا که مردان سولسکایر ۶ بر ۱ از تاتنهام شکست خوردند. از این رو، در دیدار آخر هفته در مقابل چلسی این تیم به شدت نیاز دارد که خوب ظاهر شود.

سولسکایر که تیمش چهارشنبه در لیگ قهرمانان از آربی لایپزیگ استقبال می‌کند و آخر هفته آینده میزبان آرسنال خواهد بود، می‌گوید: «لیگ آغاز عجیبی در این فصل داشته است.»

«جو بسیار عجیبی در داخل استادیوم‌ها وجود دارد. همان نیست. مانند گذشته نیست. بدون هواداران، عقیم است.»

«بعد از پیروزی مقابل پاری سن ژرمن، حس پیروزی نداشتیم. احساس این بود که صرفاً یک تمرین خوب در زمین داشتیم. خبری از شور و هیجان نیست.» 

«به نظر من، ما نیاز به ثبات داریم. ما بیش از حد بالا و پایین شده‌ایم. ما باید مشکل فرم بازی در خانه را حل کنیم.»

«هفته آینده یک آزمایش عالی برای ما است، زیرا همه ما به یاد داریم که پس از آخرین باری که پاری سن ژرمن را شکست دادیم چه اتفاقی افتاد. واکنشی که گرفتیم بهترین واکنش ممکن نبود.»

«این هفته فرصتی است برای بازیکنان ما، و همچنین برای کارکنان تیم، تا نشان دهند که ما از آن بازی درسی آموخته‌ایم و پیشرفت کرده‌ایم.»

گزارش‌های تکمیلی از پرس اسوسیشن.

© The Independent

بیشتر از ورزش