حمایت خامنه‌ای از روحانی، در اولین جلسه حضوری پس از هشت ماه قرنطینه

خامنه‌ای: این روش هتک حرمت رئیس‌جمهور، کار آمریکایی‌هاست

علی خامنه‌ای به طور تمام قد از روحانی دفاع کرد - عکس دیدار ستاد مبارزه با کرونا با رهبر از خبرگزاری دولت

رهبر جمهوری اسلامی روز شنبه پس از هشت ماه عدم حضور در جلسات رسمی و حضوری با اعضای دولت، با رئیس ‌جمهور و اعضای ستاد مبارزه با کرونا دیدار و به شدت از منتقدان حسن روحانی انتقاد کرد.

رهبر جمهوری اسلامی در هشت ماه گذشته در هیچ برنامه جمعی با دولت یا عمومی شرکت نکرده و فقط یک دیدار با رئیس تیم پزشکی خود و یک دیدار با نخست وزیر عراق داشته است.

علی خامنه‌ای در این دیدار با اشاره به انتقادات اخیر از روحانی و دولت، هتک حرمت آنها را صراحتاً مورد انتقاد قرارداد. او با اشاره به مناظره‌های انتخاباتی آمریکا، در این باره گفت که انتقاد با اهانت و هتک حرمت متفاوت است و این ‌گونه رفتارها و هتک حرمت، روش آمریکایی‌ها است.

این سخنان در حالی بیان می‌شود که پیشتر در تاریخ ۲۱ مهرماه، خود علی خامنه‌ای در پاسخ به سخنان حسن روحانی که با استفاده از داستان امام حسن سعی داشت مذاکره و صلح با آمریکا را توجیه کند گفت: «ترسوها حق ندارند حرف از عقلانیت بزنند.»

 طی چند ماه اخیر، برخی از اعضای مجلس و فعالان به‌اصطلاح ارزشی به شدت از حسن روحانی و ضعف دولت انتقاد کرده‌اند. در یکی از جنجالی‌ترین اظهارات، مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که نزدیک به سپاه و طیف تندرو اصول‌گرا است، روحانی را به اعدام تهدید کرده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین در جلسه امروز صبح، علی خامنه‌ای با اشاره به شرایط وخیم ایران در مواجهه با همه‌گیری کرونا و بدون اشاره به ضعف‌های مدیریتی دولت و مواضع ابتدایی خودش سعی کرد شرایط را بهتر از سایر کشورها نشان دهد.

او در این باره گفت: «در برخی کشورها همانند آمریکا بدترین مدیریت اعمال شده است، ولی ما باید تلاش کنیم از این حادثه که با جان و سلامت مردم و امنیت و اقتصاد آنها در ارتباط است، با بهترین مدیریت عبور کنیم.»

علی خامنه‌ای در روزهای ابتدایی ورود کرونا به کشور آن را نوعی جنگ بیولوژیکی دانست و به مردم توصیه کرد که با توکل از آن عبور کنند. ساده‌انگاری نهادهای حکومتی پس از سخنرانی او باعث شد که کرونا در کشور گسترش بیشتری پیدا کند.

با این‌ حال او مجدداً در پایان سخنان خود در روز شنبه مردم را دعوت کرد تا برای گذر از خطر کرونا، اهمیت معجزه‌وار دعا، توسل و استغفار را برای دفع بلا مورد توجه قرار دهند.

بیشتر از