صندوق انتخابات در مدار زمین؛ فضانورد آمریکایی رای داد

کیت رابینز در انتخابات ۲۰۱۶ نیز از فضا رای داده بود

فضانوردان آمریکایی از سال ۱۹۹۷ می‌توانند در انتخابات شرکت کنند-Andrey SHELEPIN / Russian Space Agency Roscosmos / AFP

کیت رابینز فضانورد، پیش از روز انتخابات از فضا رأی داد. فضانورد ناسا از ارتفاع بیش از ۲۰۰ مایلی بالای زمین رأی خود را به صندوق انداخت و حتی در ایستگاه فضایی بین‌المللی، اتاقک مخصوص اخذ رأی نیز داشت. خانم رابینز در توییتی که ناسا آن را به اشتراک گذاشته گفت: «از ایستگاه فضایی بین‌المللی: من امروز رأی دادم.»

ناسا توضیح می‌دهد که رأی‌گیری الکترونیکی ایمن از طریق مرکز کنترل مأموریت در مرکز فضایی جانسون در هیوستون تگزاس به ایستگاه فضایی بین‌المللی مرتبط شده بود. سپس خانم رابنیز ایمیلی شامل مدارک شناسایی از طرف مأموران شعبه اخذ رأی در هریس کانتی تگزاس دریافت کرد که دسترسی او به برگه رأی را ممکن می‌کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم رابینز سپس توانست رأی خود وارد کرده و رأی او در شعبه اخذ رأی به‌صورت رسمی ثبت شد. خانم رابینز که به مدت شش ماه در ایستگاه فضایی بین‌المللی به سر می‌برد گفت: «من فکر می‌کنم این واقعاً برای هرکسی مهم است که رأی دهد." "اگر که ما می‌توانیم این کار را از فضا انجام دهیم من فکر می‌کنم که مردم از روی زمین هم می‌توانند." "این مهم است که در دموکراسی مشارکت کنیم." "ما این را یک افتخار می‌دانیم که بتوانیم از فضا رأی دهیم.»

این نخستین باری نیست که خانم رابینز از فضا رأی می‌دهد زیرا او در انتخابات سال ۲۰۱۶ نیز در انتخابات شرکت کرده بود. فضانوردان از سال ۱۹۹۷ به این‌سو پس از تصویب قانونی در تگزاس که اجازه رأی‌گیری از فضا را صادر می‌کرد می‌توانند در انتخابات شرکت کنند. ناسا می‌گوید قصد دارد این  کار را در مأموریت‌های برنامه‌ریزی‌شده خود به ماه در سال ۲۰۲۴ و درنهایت از مریخ نیز ادامه دهد.

© The Independent

بیشتر از جهان