رویترز: با اشتباه هکرها، «دخالت ایران» در انتخابات آمریکا فاش شد

مقامات تهران این اتهام را رد کردند

ممکن است هکرها عمدا خودشان را لو داده باشند-SERGIO FLORES/Getty Images via AFP

چهار منبع آگاه به رویترز گفتند، اشتباه هکرهای ایرانی در پیوند ویدیو به برخی ایمیل‌های ارسال شده، موجب شد کارشناسان به سرعت ردپای جمهوری اسلامی در ارسال ایمیل‌های تهدید‌آمیز برای رای‌دهندگان آمریکایی را کشف کنند.

به گزارش این خبرگزاری بریتانیایی، این اشتباه فرصتی مغتنم برای دولت آمریکا پدید آورد تا هویت هکرها را در مدت چند روز کشف کرده و به طور علنی آن را اعلام کند. این در حالی است که به طور معمول این روند به چند ماه تحلیل فنی و حمایت اطلاعاتی نیاز دارد.

یک مقام آمریکایی می‌گوید: روشن نیست که آنها یک «اشتباه احمقانه» انجام داده‌اند یا اینکه می‌خواستند شناسایی شوند. به هر ترتیب شواهد معتبری در دست داریم که این حمله‌های سایبری از سوی ایران انجام شده است.

بنابراین گزارش، آدرس آی‌پی ویدیوهایی که پیوست برخی ایمیل‌های ارسال شده است به یک میزبان خدمات اینترنتی در هلند مرتبط بود که در گذشته نیز هکرهای ایرانی از طریق آن حمله‌های سایبری انجام داده بودند.

روز گذشته مقامات نهادهای امنیتی و اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند که ایران و روسیه در روند انتخابات آمریکا دخالت کرده‌اند. به گفته آنها، ایران برای رای‌دهندگان آمریکایی ایمیل‌های تهدیدآمیز ارسال کرده است.

مقامات تهران این اتهام را رد کردند.

© Reuters

بیشتر از جهان