دو تفاوت مناظره امشب دونالد ترامپ و جو بایدن

ابتلای ترامپ به کووید۱۹ و قطع میکروفون نامزدها مناظره امشب را متفاوت کرده است

آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند جو بایدن نامزد حزب دموکرات از دونالد ترامپ رقیب جمهوریخواه خود پیش است-Justin Sullivan/Getty Images/AFP

در آستانه برگزاری آخرین مناظره دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در شامگاه پنجشنبه اول آبان ماه به وقت واشنگتن، آخرین نظرسنجی‌ها همچنان نشان می‌دهند جو بایدن نامزد حزب دموکرات از دونالد ترامپ رقیب جمهوریخواه خود پیش است.

شبکه خبری ان بی اسی، که به دموکرات‌ها نزدیک است، در صفحه ویژه‌ای که نتایج نظرسنجی‌های مختلف انجام شده را از آوریل تا امروز در آن ثبت کرده و به صورت نمودار نشان می‌دهد، می‌گوید ۵۱ درصد پرسش‌شوندگان به بایدن و ۴۲.۷ درصد به ترامپ تمایل دارند.

شبکه فاکس نیوز، که به جمهوریخواهان نزدیک است، در گزارشی از وضعیت دو نامزد در ایالت‌هایی که از آنها با عنوان «میدان نبرد» یاد می‌شود نوشته است. طبق این گزارش که ترامپ در ایالت اوهایو پیشتاز است، اما در میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین عقب است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باید سه بار با یکدیگر مناظره کنند، اما امسال به دلیل ابتلای ترامپ به کووید۱۹ و در یک اقدام احتیاطی، مناظره دوم آنها در شامگاه پنجشنبه هفته گذشته پانزدهم اکتبر لغو شد. مناظره اول ۲۹ سپتامبر برگزار شده بود.

مناظره امشب از جهاتی با مناظره اول تفاوت دارد؛ یکی این که به دلیل ابتلای ترامپ به کووید۱۹ تدابیر بهداشتی ویژه‌ای اندیشیده شده است، هر چند او بهبود یافته و خطری برای دیگران محسوب نمی‌شود.

دوم آن که امکان قطع میکروفون نامزدها وجود دارد. دلیل این اقدام این عنوان شده است که دونالد ترامپ در مناظره اول به دفعات صحبت‌های جو بایدن را قطع می‌کرد و روند اجرای مناظره را به هم می‌ریخت.

نامزدهای دو حزب مانند همیشه امکان همراه آوردن مهمان ویژه‌ای را هم با خود در محل برگزاری مناظره دارند. مهمان ویژه ترامپ «تونی بابولینسکی، همکار سابق هانتر بایدن پسر جو بایدن است. مهمان‌های ویژه بایدن دو رستوران‌دار اهل نشویل، محل برگزاری مناظره، هستند.