واکنش ایران به اتهام دخالت در انتخابات آمریکا؛ احضار سفیر سوئیس در ایران

ایران به دخالت سایبری در انتخابات پیش روی ایالات متحده آمریکا متهم شده است

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران- ایرنا

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از احضار سفیر سوئیس و حافظ منافع آمریکا، در واکنش به موضوع دخالت ایران در انتخابات آمریکا خبر داد.

طی روزهای گذشته مقام‌های امنیتی دولت آمریکا، ایران را به دخالت در انتخابات این کشور متهم کرده‌اند و دولت ایران نیز در واکنش به اظهارات دولت آمریکا در این خصوص سفیر سوئیس و حافظ منافع این کشور را احضار کرده است.

به گزارش ایسنا، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام احضار سفیر سوئیس و حافظ منافع آمریکا در ایران، از سوی دستیار وزیر و مدیرکل آمریکای وزارت امورخارجه گفت: «جمهوری اسلامی ایران ضمن رد ادعاهای تکراری و گزارشات ساختگی، ناشیانه و متقلبانه مقامات رژیم آمریکا، بار دیگر تاکید می‌کند برای تهران هیچ تفاوتی نمی‌کند کدام یک از دو کاندیدای فعلی راهی کاخ سفید شوند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقام‌های امنیتی آمریکا دو کشور روسیه و ایران را به تلاش برای مداخله سایبری در انتخابات پیش روی آمریکا متهم کردند. روز گذشته جان رادکیلیف، رئیس اداره امنیت ملی آمریکا به عنوان بلندپایه‌ترین مقام امنیتی ایالات متحده آمریکا، دو کشور ایران و روسیه را به دخالت سایبری در کارزار انتخاباتی آمریکا متهم کرد.

به گفته وی نامه‌های تهدیدآمیزی به شهروندان ایرانی و روسی چندین ایالت آمریکا فرستاده شده است که نقش ایران در ارسال آن ایمیل‌ها مسجل شده است. این ایمیل‌های تهدیدآمیز به طور مشخص دونالد ترامپ را مورد حمله قرار داده است.

دولت ایران نیز به دولت آمریکا توصیه کرد تا «دست از فرافکنی‌های بیهوده»، «اتهام‌زنی‌های بی‌اساس» و «سناریوسازی‌های مشکوک»، برداشته و سعی کند مانند یک کشور عادی در سطح روابط بین‌الملل و در ارتباط با کشورهای دیگر اقدام کند.

بیشتر از