ضربه اقتصادی کرونا به تیم منچستر یونایتد

میزان بدهی خالص این باشگاه به خاطر کاهش درآمد نقدی آن با افزایشی ۱۳۳ درصدی به ۴۷۴.۱ میلیون پوند رسید

FRANCK FIFE / AFP

منچستر یونایتد در آخرین گزارش امور مالی خود، خسارت‌های اقتصادی حاصل از بیماری عالم‌گیر کووید-۱۹ را فاش کرد که حاکی از زیانی قابل توجه به درآمد و سود این باشگاه است. 

میزان کل درآمد منچستر یونایتد برای سال مالیاتی ۲۰۱۹-۲۰۲۰ به میزان ۱۱۸ میلیون پوند کاهش یافته است و در این میان درآمد حاصل از فروش بلیت برای روز مسابقات و پخش تلویزیونی آن‌ها به دلیل ممنوعیت حضور هواداران در ورزشگاه الدترافورد و تخفیف به شبکه‌های تلویزیونی از همه بیشتر خسارت دیده است. 

میزان بدهی خالص این باشگاه به خاطر کاهش درآمد نقدی آن با افزایشی ۱۳۳ درصدی به ۴۷۴.۱ میلیون پوند رسید چرا که پول حاصل از تبلیغات و فروش بلیت‌های فصل متوقف شد اما سرمایه‌گذاری‌ها بر روی تیم فعلی ادامه یافت. 

نرخ بدهی واقعی منچستر یونایتد نیز که از زمان خرید جنجالی مالکیت باشگاه توسط خانواده گلیزر با بدهی بالا در سال ۲۰۰۵ موضوع بحث و مناظره بسیار بوده است، با افزایشی ۳ درصدی به ۵۲۵.۶ میلیون پوند رسید. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علی‌رغم شیوع بیماری عالم‌گیر جاری، منچستر یونایتد توانست از فعالیت‌های خود تا پایان سال مالیاتی، سودی ۵.۲ میلیون پوندی بسازد، گرچه در مقایسه با سود باشگاه در سال ۲۱۰۸-۲۰۱۹ که ۵۰ میلیون پوند بود، ۹۰ درصد کاهش یافته است. 

باشگاه منچستر یونایتد همچنین از تمدید تبلیغ شورلت، شرکت خودروساز، بر روی پیراهن ورزشی تیم به مدت شش ماه بیشتر، تا دسامبر ۲۰۲۱، خبر داد. 

از قرار معلوم منچستر یونایتد هنوز مشغول مذاکره برای پیدا کردن حمایت‌کننده مالی بعدی پیراهن ورزشی خود است ولی با شورلت قرار خود را تمدید کرده است تا به درآمد قطعی بیشتری دست یابد. 

اد وودوارد، نایب دبیر اجرایی منچستر یونایتد، گفت: «تمرکز ما بر روی مراقبت از سلامت همکاران، هواداران و جامعه خود خواهد ماند در حالی که سعی داریم با عواقب اقتصادی شدید این بیماری عالم‌گیر خود را منطبق کنیم. با در نظر گرفتن این مساله، اولویت اصلی ما برگرداندن هر چه زودتر ایمنی و بهداشت هواداران به ورزشگاه است.» 

او ادامه داد: «ما همچنین متعهد به ایفای نقش سازنده خود در کمک به جامعه گسترده‌تر فوتبال در این دوران سخت و دشوار هستیم و هم‌زمان به دنبال فرصت‌هایی خواهیم بود که فوتبال انگلستان را در طولانی‌مدت قدرتمندتر و پایدارتر نماییم. این امر نیازمند چشم‌اندازی راهبردی و مشارکت در رهبری از سوی تمام سهام‌داران است و ما هم مایلیم به پیش بردن این روند در زمانی مقتضی یاری رسانیم.» 

او افزود: «در زمین بازی، ما طی تابستان گذشته تیم خود را تقویت کرده و به هدف خود برای بردن جام‌های پیش رو متعهد خواهیم ماند و بازی فوتبال مفرح و تهاجمی با تیمی مرکب از بازیکنان جدیدا فارغ شده از آکادمی باشگاه به همراه فوتبالیست‌های عالی تازه استخدام شده به نمایش خواهیم گذاشت و در همین حال منابع خود را به دقت مدیریت می‌کنیم تا تاب و توان باشگاه در طولانی‌مدت حفظ شود.»

© The Independent

بیشتر از ورزش