اهدای بالاترین نشان افتخار فرانسه به معلم سربریده

یک اسلامگرای افراطی ساموئل پتی را به دلیل نشان دادن کاریکاتور پیامبر اسلام به شاگردان، سر برید

تصویر ساموئل پتی در دست شهروندان معترض به قتل او- FRANCOIS LO PRESTI / AFP

بالاترین نشان افتخار فرانسه یعنی «لژیون دونور» به ساموئل پتی معلم تاریخ ۴۷ ساله‌ای اهدا خواهد شد که هفته گذشته در حومه پاریس سر بریده شد.

ژان میشل بلنکر وزیر آموزش فرانسه سه‌شنبه صبح در مصاحبه با بی‌اف‌ام تی‌وی این خبر را اعلام کرد.  

روز جمعه پتی را در روز روشن جلوی مدرسه کشتند. این واقعه پس از آن رخ داد که او کاریکارتورهای پیامبر اسلام را که زمانی انتشار آن‌ها در هفته‌نامه طنز شارلی ابدو جنجالی شده بود به دانش‌آموزانش نشان داد.

عبدالله الف ۱۸ ساله به عنوان قاتل شناسایی شد و بلافاصله به ضرب گلوله پلیس از پا درآمد. پلیس گفت مظنون در مسکو به دنیا آمده و اصالتاً چچنی بوده است اما از ماه مارس به عنوان پناهنده اقامت ۱۰ ساله فرانسه را گرفته بوده است. او مسلح به چاقو و یک تفنگ بادی بوده که گلوله‌های پلاستیکی شلیک می‌کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، مسئولان رسیدگی به این پرونده قتل تا کنون ۱۵ نفر از جمله چهار دانش‌آموز مدرسه و چهار نفر از اعضای خانواده فرد مهاجم را دستگیر کرده‌اند. پلیس نیز روز دوشنبه ۴۰ بار به خانه‌های مظنونین تندرو یورش برده است.

اهالی محله‌های مختلف پاریس قتل این معلم را محکوم کرده‌اند و تجمعاتی در همبستگی با قربانی برگزار شده است. سردبیران شارلی ابدو نیز توییت کردند: «در پی قتل معلمی حین انجام وظیفه توسط یک مذهبی متعصب، شارلی ابدو وحشت و انزجار خود را اعلام می‌کند. عمیقاً با خانواده، عزیزان و همکاران این معلم ابراز همدردی می‌کنیم.»

روز چهارشنبه مراسمی ملی در دانشگاه سوربن پاریس به احترام پتی برگزار خواهد شد.

© The Independent

بیشتر از جهان