شمار مبتلایان به کرونا در جهان از مرز چهل میلیون نفر گذشت

هر سه روز بیش از یک میلیون نفر در دنیا به کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند

عابران در حال تردد در شهر ووهان، چین. کانون اصلی شیوع ویروس کرونا در جهان -  Hector RETAMAL / AFP

در حالی که بیش از یک ماه نیست که شمار مبتلایان کرونا در جهان از مرز ۳۰ میلیون نفر گذشته است، اکنون این شاخص از مرز ۴۰ میلیون نفر نیز گذشت. 

شمار مبتلایان جدید در جهان همچنان با روندی پرشتاب در حال افزایش است و روزانه به طور میانگین بیش از ۳۵۰ هزار نفر مبتلا می‌شوند. 

در حالی که این شاخص در ماه ژوییه حدود ۲۰۰ هزار نفر در روز بود. 

دکتر تدروس ادهانوم گبریوسوس دبیرکل سازمان جهانی بهداشت روز جمعه در نشستی مطبوعاتی هشدار داد که با فرا رسیدن فصل آنفولانزا در نیم‌کره شمالی ممکن است افزایش آمار روزانه ابتلا به کرونا همچنان ادامه یابد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «با نزدیک شدن به فصل زمستان در نیم‌کره  شمالی شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان رو به افزایش است. به خصوص در اروپا که کشورها برای مقابله با آن در حال گسترش اقدامات مقابله‌ای هستند و بسیاری از مردم از اختلالات ناشی از همه‌گیری کرونا در زندگی و معیشت‌شان خسته شده‌اند که قابل درک است.» 

او افزود: «هفته پیش شمار مبتلایان گزارش شده در اروپا حدود سه برابر نخستین اوج ابتلا در ماه مه بود.» 

اکثریت موارد ابتلای جدید فقط متعلق به پنج کشور برزیل، فرانسه، هندوستان، بریتانیا و ایالات متحده است. 

چند کشور اروپایی در تلاش برای کند کردن گسترش این ویروس مرگبار از اقدامات محدودکننده جدیدی خبر داده‌اند. 

با آن که میزان ابتلا رو به افزایش است شمار تلفات روزانه ناشی از کووید-۱۹ هنوز بیشتر از میزان مشاهده شده در آغاز همه‌گیری کرونا نیست. 

یکی از دلایل این وضعیت این است که بیمارستان‌ها آمادگی بهتری دارند، هر چند که افزایش میزان ابتلا سبب شده است تا در نواحی کرونازده‌تر اروپا برخی از بیمارستان‌ها تحت فشار قرار گیرند. 

دکتر تدروس ادهانوم گبریوسوس هشدار داد «شهرهای بسیاری» خبر داده‌اند که در هفته‌های آینده ظرفیت بخش مراقبت‌های ویژه آن‌ها پر می‌شود. 

او گفت: «هر تخت بیمارستان که به اشغال بیماران کرونا درآید، از دسترس افراد مبتلا به سایر بیماری‌ها یا امراض مثل آنفولانزا خارج می‌شود. 

هم‌زمانی آنفلوانزا و کووید-۱۹ می‌تواند امکانات بهداشت و سامانه‌های بهداشت را دچار چالش‌ کند زیرا این دو بیماری علامت‌های مشابه بسیاری دارند.»

© The Independent

بیشتر از جهان