هفته پنجم لیگ برتر انگلستان: ضربه کاری به لیورپول پس از بازگشتی مقتدرانه

ستون اصلی دفاع لیورپول شاید به بقیه بازی‌های این فصل نرسد

 بیشتر کارشناسان گفتند پیکفورد باید به دلیل خطا روی ون دایک اخراج می شد - PETER BYRNE / POOL / AFP

هفته پنجم لیگ برتر باشگاه‌های انگلستان، با جنجال و مناقشه زیادی همراه بود. امروز دوشنبه دو بازی دیگر در ادامه برگزار می‌شود، اما تغییری در صدر جدول پدید نخواهد آمد.

لیورپول که دو هفته پیش خفت‌بارترین شکست تاریخش را داشت، در داربی مقابل اورتون، از ثانیه اول مقتدر نشان داد. دقیقه سوم با ضربه دقیق سادیو مانه به گل رسید.

اوضاع بر وفق مراد سرخ‌پوش‌ها پیش می‌رفت تا آن که جردن پیکفورد، دروازه بان اورتون و تیم ملی انگلستان، با تکلی خشن – و به گفته بسیاری کارشناسان عمدی – ویرجیل ون دایک، مدافع لیورپول را قیچی کرد. دفاع باندقامت و هلندی لیورپول از بازی بیرون رفت و بعد نتیجه آزمایش‌ها نشان داد که نیاز به جراحی رباط دارد و شاید کل بازی‌های باقی مانده این فصل را از دست بدهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با کنار رفتن سد بلند دفاع لیورپول، اورتون روی یک سانتر و ضربه سر به گل مساوی رسید، اما در نیمه دوم محمد صلاح با شلیکی برق‌آسا صدمین گل خودش برای لیورپول را ثبت کرد و برتری را باز گرداند.

جای خالی ون‌دایک در دفاع لیورپول خیلی زود باز خود را نشان داد و شاگردان کارلو انچلوتی بار دیگر با ضربه سر بازی را مساوی کردند.

در آخرین ثانیه‌های وقت تلف شده، فرار دیدنی و پاس مانه به جردن هندرسون کاپیتان لیورپول رسید و او توپ را به تور دروازه پیکفورد دوخت، اما کمک داور مجازی رای داد که مانه در آفساید بوده و گل مردود اعلام شد.

نتیجه نهایی، تساوی ۲-۲ بود اما دو ضربه کاری که لیورپول در این بازی خورد، یورگن کلاپ همیشه خندان را به واکنشی تلخ و خشمگین واداشت.

در پایان بازی، اورتون به لطف این تساوی با ۱۳امتیاز در صدر ماند و لیورپول با سه امتیاز کمتر در رده دوم جا گرفت.

سه تیم دیگر صدر جدولی هم روزهای مایوس کننده‌ای داشتند. چلسی در خانه خود سه گل زد اما سه گل هم خورد تا نصیبی بیشتر از یک امتیاز از بازی خانگی اش نبرد.

روز یکشنبه هم شاگردان ژوزه مورینیو در تاتنهام با چیرگی کامل نیمه اول را سه هیچ در برابر وستهم به آخر رساندند اما در نیمه دوم سه گل غافلگیرکننده خوردند و با سرهای افکنده زمین خانگی را ترک گفتند.

در بازی‌های دیگر منچستر سیتی یک هیچ بر آرسنال غلبه کرد و یونایتد بعد از چند نمایش غم‌انگیز، به پیروزی شیرین چهار یک در زمین نیوکاسل دست یافت.

بازی شفیلد یوناید و فولهام و نیز کریستال پالاس و برایتون یک یک مساوی تمام شد، و لسترسیتی، بخت دیگر صدرنشینی، در زمین خود بازی را با یک گل به استون ویلا باخت.

روز دوشنبه وست برام با برنلی و لیدز یونایتد با وولوز بازی می‌کند.

بیشتر از ورزش